Ga naar inhoud

geheimzinnig modem


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen wordt mijn modem geactiveerd als ik mijn PC opstart. Dit gebeurd als windows geladen wordt. Ik hoor dan de kiestoon en wat andere geluiden. Vervolgens wordt het modem weer uitgeschakeld en wordt Windows verder opgestart. Ik heb een Virus scanner laten controleren op mogelijke virussen maar niks gevonden. Ik heb mijn modem in <configuratie/systeem/apparaten> verwijderd, maar toch blijft het probleem zich voordoen. Toen heb ik de C-schijf volledig geformatteerd. (iets wat ik al eerder had willen doen om het systeem eens op te schonen). Windows-CD in de PC en begin ik dus opnieuw te installeren. PC-start op, vervolgens krijg ik een scandisk, waarbij geen fouten gevonden worden. Na de melding afgesloten te hebben zou de installatie van windows moeten beginnen…….maar eerst krijg ik die activering van mijn modem weer. Kiestoon en wat geluiden, vervolgens stopt modem weer en gaat de installatie weer verder. Dit gebeurd dus met en volledig geformatteerde schijf en windows nog niet geïnstalleerd. Vroeger werd ook altijd het modem geïnstalleerd, maar dat gebeurt nu niet. Als ik via toevoegen nieuwe hardware een modem wil installeren wordt verteld dat er geen nieuw (extern) modem gevonden is, terwijl ik er geen geïnstalleerd heb. Weet u wat dit kan zijn en wat er tegen te doen ???? Een tweede vraag is: Na het installeren van windows en alle drivers blijven er twee zaken niet geïnstalleerd. De eerste wordt weer gegeven met “onbekend apparaat “ en waar de drivers gevonden kunnen worden. Ik weet niet wat dit onbekende apparaat zou kunnen zijn. Alles wat ik aangesloten heb is geïnstalleerd. Bij de tweede wordt weergegeven: “PCI system Management bus” Ook hier wordt gevraagd waar de drivers zijn. Maar ik weet niet van welk apparaat dit is, dus ook niet op welke CD de drivers zouden staan. Als u hier ook een antwoord op weet, zou ik u zeer erkentelijk zijn. Enkele gegevens: -moederbord: AX3SU (met grafische aansluiting en geluid) -kaarten : Pinnacle 500DV plus -HP deskjet 600 printer -Philips modem -Plextor brander -logitech wheelmouse
Link naar reactie
Inderdaad een vreemd probleem ? Na een flinke tijd ervaring op een helpdesk , moet ik je eerlijk vertellen dat dit de eerste keer is dat ik van dit probleem hoor. Logisch gedacht zou , na de format , geen enkele kaart meer aangestuurd moeten worden. (gebruik je misschien een "ghost"om je O.S weer op de pc te zetten? ) Wanneer de mogelijkheid bestaat om het intern/extern modem te verwijderen (hardwarematig) en dan de install van windows uit te voeren. Waarna u de kaart weer installeerd als het besturingsysteem weer draait. (het automatisch inbellen : komt bij mij ook wel eens voor , vooral na het bezoeken van dubieuze sites , deze plaatsen vaak op de meest vreemde plaatsen de inbel software (waarna een beltarief van 2,00 DM niet vreemd is ) (zoiets in de bios , lijkt me erg sterk , alhoewel ik tegenwoordig nergens meer van opkijk.) Vr Gr : Growskunk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...