Ga naar inhoud

USB op een Samsung notebook met Win 2000


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 2000 een Samsung notebook SENS 640 (Celeron 550, 128 MB RAM, 6 GB HD) in gebruik, tot enige tijd terug met Win 98 en zonder problemen. Ik gebruikte de USB poort voor muis, ZIP 250, webcam en printer. Gebruikte, want na overschakelen op het heerlijk stabiele (na even ME geprobeerd te hebben snel over) Windows 2000 Pro ging de USB verbinding raar doen. De USB lijkt wel enigszins te werken, maar de muis schokt, de ZIP is bijna niet aan te spreken en is heel erg langzaam en een webcam bv. wil niet met een melding van te weinig bandbreedte. Heeft iemand soortgelijke problemen wel eens bij de hand gehad? Het lijkt iets van drivers te moeten zijn, want ik heb een dubbel-boot met 98SE en daar werkt alles prima. Ik heb echter geen nieuwere drivers gevonden die het probleem oplossen. Is er binnen Win 2000 iets te doen aan de verdeling van bandbreedte van de USB? De computer is in Korea gekocht en ik gebruik nu een Japanse versie van Win2K, maar dat doet niet veel ter zake denk ik. Ik heb laatst SP3 er overheen geinstalleerd maar waar dat goed voor was?
Link naar reactie
Inderdaad is het een software probleem, de bandbreedte wordt niet goed gedeeld. Probeer eens alleen de muis aan te sluiten, misschien werkt het dan wel zonder problemen. Is dit ook niet het geval, probeer dan eens de nieuwe USB drivers van microsoft.com te pakken te krijgen. Heb je ook de beschikking over Windows XP, probeer dan die ook eens. SP3 gaf enkele verbeteringen voor de veiligheid, dat is ook wel op de microsoft-site te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...