Ga naar inhoud

Vreemde geluiden IBM Deskstar 60GXP 40 GB


Aanbevolen berichten

Inmiddels een jaar gebruik ik bovenstaande HDD met plezier. Echter, sinds vandaag doet ie een beetje vaag. Bij het opstarten van de schijf hoor je normaliter een soort van klik na het op toeren komen van de schijf. Dit klikken wordt nu steeds herhaald en er worden geen schijfoperaties meer uitgevoerd. Het doet zich voor op een bepaald gedeelte van mijn HDD: de PC start "gewoon" op. Pas bij lezen van D-partitie gaat ie vreemde geluiden maken: net alsof de schijf ineens hangt. Resetten helpt niet, alleen uit en weer aan zetten. Geen SMART waarschuwingen en utility van IBM geeft ook nix. Heeft iemand ook soortgelijke problemen gehad met deze schijf? Ik heb zelf het idee dat ie binnenkort doodgaat.... maar liever niet natuurlijk.
Link naar reactie
Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem gehad, maar mijn HD van hetzelfde type had totaal geen problemen, en plotseling na een vastlopend programma (XP Pro) deed mijn pc niets meer, en moest ik de reset knop indrukken. Hierna starte de pc opnieuw op, maar ging niet verder nadat deze had aangegeven dat er storing in het opstartdeel van de HD. Het kan natuurlijk voorkomen, dus ik heb de HD naar de winkel gebracht, zodat deze opgestuurd kon worden naar IBM. Ongeveer 3 weken later kon ik een nieuwe HD uitkiezen, want het was een redelijk ernstig probleem die ze niet konden oplossen!!! Ik heb in de winkel een andere HD uitgekozen (een Maxtor van gelijk formaat), want de IBM was op (misschien iets wat bij IBM bekend was geworden). Nu dus geen problemen meer. Is dus niet gelijk aan jouw probleem, maar het heeft misschien iets met het type HD te maken. Succes.
Link naar reactie
[quote:cc0ab45180="foeyo"]Ik las net toevallig iets op http://www.techspot.com/ Topic van het newsitem : "How to fix an IBM 60GXP HDD"[/quote:cc0ab45180] Bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik het eerst niet nog eens ga uitvoeren: "Gently slam the harddrive against something hard :-? " In een opwelling van frustratie heb ik HDD wel aangespoord om het weer te gaan doen: voorzichtig meppen..... misschien doet ie het daarom wel weer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...