Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan om een RAID 0 configuratie te draaien op mijn Abit IT7-MAX 1 maar ik heb er nog een paar vraagjes over die ik hoop dat jullie kunnen oplossen. Vraag 1 Mijn moederbord heeft dus 4 RAID (IDE 3 t/m 6) controlles en als ik twee harde schijven in RAID 0 wil zetten moet ik dan op bv controller 1 (IDE 3) de harde schijf op master zetten en op controller 2 (IDE 4 dan) ook de harde schijf op master zetten? Of kan ik gewoon op 1 controller (IDE 3) die twee harde schijven aansluiten en de jumpers daarvan beide op master zetten? Vraag 2 Maakt het ook uit als ik een RAID 0 welke twee ik van mijn 4 RAID controllers gebruik? Dus 3 en 5 is geen probleem of moet het persee 3 en 4 samen en 5 en 6 samen? Vraag 3 Welke block size moet ik nemen als ik twee 40 gig harde schijven in RAID 0 zet, wat dus 80 gig wordt? Ik neem aan gewoon 64k? Alvast bedankt voor de moeite ook al mogen de vragen dom volgens jullie zijn. Met vriendelijke groet Muskusrat
Link naar reactie
Beste is om elke HDD op zijn eigen IDE te zetten als master. Het lijkt me dat er 1 RAID controller is en gezien het bewaren van het overzicht zou je het beste 3 en 4 kunnen gebruiken (je kunt in de RAID BIOS instellen welke twee IDE kanalen je wilt stripen, in principe zou je kunnen mixen met de kanalen). De block size moet je op de default laten staan en dat is in de meeste gevallen 64k.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...