Ga naar inhoud

Primary slave fails


Aanbevolen berichten

Beste deskundigen en overige forumlezers, Ik heb het volgende vervelende probleem: Ik heb een nieuwe pc gebouwd met de volgende configuratie: Moederbord :Asus P4B533, S-478, i845E Processor :Pentium 4 2.4Ghz Geheugen :512Mb DDR Sdram Hardisks (2) :IBM Deskstar 120GXP 40Gb IDE Het bouwen deed ik niet voor het eerst en ging probleemloos, maar wel voor het eerst Windows 2000 (Pro) geinstalleerd. Ik heb geen FDisk gebruikt voor de installatie. Hoeft dit niet bij Windows 2000? Ik ben na de bouw meteen begonnen met de cd erin en installeren maar. Na de installatie begon ik mijn collectie mp3's te kopieren naar dit nieuwe systeem vanaf een 2e systeem dat ernaast staat en verbonden zit via een router/switch. Echter bleken er veel mp3-bestanden niet (goed) meer te werken. Bovendien krijg ik soms bij het opstarten de melding "[b:693da21203]Primary Slave fails[/b:693da21203]". Bij het installeren van ServicePack 3 crashte het systeem helemaal en wil niet meer opstarten. Ik heb het geheugen getest middels SimmTester (www.SimmTester.com) en beide pc's leveren geen problemen op. [b:693da21203]Kan het zijn dat de nieuwe harddisk(s) niet goed zijn?[/b:693da21203] Wie helpt me uit deze benarde positie. Je zou toch verwachten dat zo'n vers systeem het probleemloos doet, toch? Bedankt voor de moeite, groetjes Rob
Link naar reactie
Ik ga ervan uit dat je beide schijven overigens op de primary IDE connector hebt aangesloten. Heb je gecontroleerd of de aansluitkabels goed vast zitten? Hetzelfde voor de voedingskabels? Zo ja, dan zul je toch een andere kabel moeten proberen. Als ook dat niet helpt, dan zou een harde schijf (die op de slave) niet in orde zijn. DOor deze op de secondary te plaatsen, kun je dat controleren. Dan verhuisd het probleem mee ... Overweeg harde schijf diagnostiek test te doen, te downloaden bij IBM.
Link naar reactie
Ja Hans, Inderdaad zitten beide HD's op de eerste IDE poort, met de master op het uiteinde van de kabel. De kabels zitten goed vast. De schijven waren (voor de crash) wel benaderbaar. Mijn mp3-directory die ik zojuist had teruggezet van een ander systeem, was op een gegeven moment onbenaderbaar na het af laten spelen van de bestanden en na een schijfcontrole weer wel benaderbaar. Na de installatie van Windows 2000 moest ik ook handmatig de D-schijf gaan zoeken in [i:d2e7a60780]schijfbeheer[/i:d2e7a60780]. Die HD diagnostiek ga ik nu meteen opzoeken. Errug bedankt voor de snelle reactie Rob
Link naar reactie
[quote:4ba1e36a9f="Rob V"]Wie helpt me uit deze benarde positie. Je zou toch verwachten dat zo'n vers systeem het probleemloos doet, toch?[/quote:4ba1e36a9f] Nee dat kun je niet. Ik denk dat het niet vaak gebeurt, foute voeding, fout geheugen, fout moederbord... Ooit een IBM schijf gehad die het na 8 uur gebruik opgaf, ook een harde schijf die na 1 jaar erg raar deed. Die Seagate was van begin af aan ook al kapot alleen had ik geen test software gebruikt om dat te controleren. Omdat die ogenschijnlijk goed werkte, zo nu en dan een geheimzinnige crash, was die nog bruikbaar. Soms een warmte probleem. De schoonvader van mij broer had zo'n probleem. Hij kon niet branden (crash). Uiteindelijk, na een jaar(!), door ons 2 casefans geplaatst. Meneer kan nu branden. De winkelier vond het een puik systeem, tja, soms moet gewoon het gezonde verstand worden gebruikt. En die winkelier ... die vond een crash gewoon normaal ... Soms Bios instellingen. Ik heb bijvoorbeeld SD-Ram geheugen die ik niet op instelling "Turbo" kan gebruiken. Voor de rest lijkt de boel wel okay.
Link naar reactie
Ik heb de diagnostische test van IBM gedownload en uitgevoerd. De eerste harde schijf (C) kwam foutloos door de (snelle) test. De tweede harde schijf (D) gaf in deze test meteen de volgende foutmelding: [i:84f6362097]Failure code: 0x73 -Defective Device. Excessive shock[/i:84f6362097] De [i:84f6362097]advanced[/i:84f6362097] test is momenteel nog bezig, maar voorspelt niets goeds, volgens mij Nieuwe HD kopen????? ZO JA, suggesties voor een ander merk dan IBM (ik heb nu 2x 40GB) , of was het [i:84f6362097]just bad luck[/i:84f6362097]
Link naar reactie
Die ibm gxp's gaan nogal gauw eens stuk. Maar er zijn ook veel mensen die er heel tevreden over zijn. Kan best zijn dat als je hem omruilt, je nooit weer problemen hebt. Goed merk? Maxtor, Seagate, Western Digital. Hoe heb je de schijven gemonteerd? Pal bovenop elkaar? Of met tussenruimte? Kan er wel lucht bij komen? Deze dingen worden nogal warm, en die warmte moeten ze wel kwijt kunnen. Geldt voor alle huidige schijven overigens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...