Ga naar inhoud

Haperende dvd-speler


Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung SD-608 dvd-speler en een Dell P3-600 met 128Mb intern. Deze dvd-speler lijkt niet helemaal in orde: zelfs gloednieuwe dvd's haperen regelmatig als ik deze afspeel met InterVideo Windvd 2000 of met CineMaster DVD system. Ik heb ook al geprobeerd verschillende programma's zoals virusscanners e.d. uit te schakelen, maar dit lijkt ook niet te helpen. Wie weet de oplossing? B.v.d. voor uw reactie.
Link naar reactie
Ik kom de volgende info tegen: Dell Dimension XPS T600 (Intel P3 600) Intel 440BX AGPset HW DVD decoder met TV-out (Diamond Viper 32 Mb. TNT2 Ultra-No SW DVD-Video Card) 8x IDE DVD Rom 1 bank van 128 Mb. NON-ECC memory DRAM External Clock Speed 100 Hz Maximum Clock Speed 800 Hz Current Clock Speed 600 Hz Ik heb ook nog alle programma's beëindigd (m.u.v. Explorer en Systray), maar dit hielp ook niet. Een aantal andere dvd's draaien weer zonder problemen. Ik heb inmiddels de dvd omgeruild, maar ook het nieuwste exemplaar hapert steeds en komt dan weer in het beginscherm terecht. Aan de dvd zelf zijn geen beschadigingen te zien.
Link naar reactie
De dvd-speler is 3 jaar oud, DMA staat aangevinkt, ik kom geen nieuwere drivers/firmware tegen. Voor de videokaart heb ik al nieuwere drivers geïnstalleerd. Het vreemde is dat sommige dvd's dus zonder problemen draaien, terwijl andere dus steeds haperen (ook nieuwe dvd's). Zou het helpen als ik de 8-speed dvd speler vervang door een 16-speed?
Link naar reactie
denk zelf niet dat dat veel uitmaakt, om DVD's te kunnen spelen heb je meestal genoeg aan een 2 of 4 speed, heb zelf ook tijden een 3,2 speed gebruikt, een van de vroegere. heb hier de firmware eens van moeten flashen vanwege schokkende beelden etc, probleem was bekend. Je zou je heil nog eens kunnen zoeken bij een andere softplayer er bestaat nog een freewareplayer met de naam MaximusDVD, heb er geen ervaring mee, proberen waard misschien? zijn er misschien nog updates voor je huidige player?
Link naar reactie
Hallo, Ik had hetzelfde probleem. Jouw syteem lijkt mij snel genoeg, de meeste DVD software vraagt minimaal 350-400 MHz. Ik heb de Lite-on DVD-ROM speler naar het rijk der afval gestuurd (12X) en nu een Asus 16X gemonteerd. De software die ik gebruik is Power DVD 4.0 onder Windows 98 SE. Dat sommige DVD's het wel goed doen ligt vermoedelijk aan het feit dat dat "enkellaags" DVD's zijn. Vergelijk de speelduur van de DVD's die het niet en wel goed doen maar eens met elkaar. Vermoedelijk zul je zien dat de goede een kortere speelduur hebben. Het lezen in de dieper gelegen tweede laag gaat dan fout. De snelheid van het DVD station is niet van belang bij het afspelen van Video DVD's, dat gaat slechts op enkelspeed. Mijn oude Lite-on heb ik nog een paar maal voorzien van nieuwe firmware maar dat hielp niet of nauwelijks. Weg met dat ding dus en nu is alles prima. De leessnelheid die met een benchmark wordt gehaald is met Video DVD's overigens slechts circa de helft van wat er met een software DVD wordt gehaald. Dit komt door het formaat (bestandssysteem?) wat wordt gebruikt. De door de fabrikant gemelde snelheid geldt voor software DVD's. Groeten.
Link naar reactie
Ik heb inmiddels MaximusDVD uitgeprobeerd, maar helaas ook deze geeft problemen. Vervolgens heb ik een driver gevonden op http://www.cdrom-drivers.com/drivers/32/32269.htm en heb ik me daar geregistreerd, maar na twee dagen nog geen gebruikersnaam en wachtwoord. Ondertussen heb ik via http://www.driverguide.com/altsrch4041.htm wel een driver gedownload: SAMSUNG SD608.exe. Na het aanklikken werden de volgende bestanden uitgepakt: MSCDEX EXE ASPI2DOS SYS ASPI4DOS SYS ASPI8DOS SYS ASPI8U2 SYS ASPICD SYS BTDOSM SYS DRVCOPY INF FLASHPT SYS OAKCDROM SYS Maar vervolgens weet ik niet hoe ik verder moet. Wie kan mij verder helpen? B.v.d. voor jullie reactie!
Link naar reactie
Probleem is opgelost: ik heb een nieuwe dvd-speler gekocht bij Vobis onder voorwaarde dat ik hem kon omruilen bij het vertonen van dezelfde problemen. Bij de andere computerzaken waren de dvd-spelers op en de enige keus was een Een Lite On 16x DVD. Hoewel ik een beetje huiverig was t.a.v. dit merk gezien de reactie van Jonge Rot, blijkt het apparaat het toch goed te doen. Allen bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Ik was huiverig gezien de opmerking van "Jonge Rot": "Ik had hetzelfde probleem. Jouw syteem lijkt mij snel genoeg, de meeste DVD software vraagt minimaal 350-400 MHz. Ik heb de Lite-on DVD-ROM speler naar het rijk der afval gestuurd (12X) en nu een Asus 16X gemonteerd. " Mijn brander Sony CRX-140E werkt nog prima, dus die is hopelijk voorlopig niet aan vervanging toe....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...