Ga naar inhoud

80 gig schijf formateren


Aanbevolen berichten

ik heb een 80 gig schijf en wil deze formateren ,volgens de zaak waar ik deze pc kocht moet ik opletten dat alle 80 gigs daarna terug zijn ,toen ik deze pc voorzag van win xp bleef er 63 gig over van de 80 toen ik de zaak opbelde zijden ze dat het met patition magic te verhelpen was en dat was dus ook zo ,MAAR als ik hem nu formateer krijg ik dan 80 of 63 gig terug ,volgens hun ziet de pc of winxp maar 65 gig .
Link naar reactie
WinXP ziet een schijf zoals de Bios zegt dat die is. Als de Bios zegt dat die schijf 63GB is, dan ziet XP die schijf ook als 63GB. Anders was het de eerste keer al goed gegaan. Mijn broer had de schijf via een Win98 opstartdiskette willen formatteren. Dat bleek niet te lukken. Zijn schijf werd door de Bios wel als 80GB herkend. Hij kon deze schijf in XP wel gewoon indelen en de volledige 80GB benutten. Dus ik zou zeggen, kijk nog eens goed wat de Bios zegt, wat Windowqs XP vind en zo. XP kan volgens mij gewoon overweg met die grote schijven. Het probleem is nu wel dat je schijf al geformatteerd is. Als de bios en partition magic de boel goed zien, dan kom je er wel uit. En anders vrees ik dat je toch wel een probleem hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...