Ga naar inhoud

gegevens van de ene harde schijf naar de andere


Aanbevolen berichten

Het is me al drie keer overkomen dat m`n harde schijf is gecrashed zonder dat ik backups had gemaakt. Nu wil ik een tweede harde schijf in m`n computer zetten en alles( dus ook Windows) van de ene schijf naar de andere schijf kopieren en dat in het vervolg bijhouden. Als de hoofd hardeschijf er dan mee ophoudt dan hoef ik alleen maar die backupschijf hoofdschijf te maken en kan ik gelijk weer verder. Mijn idee was om dit met een ratecontroller te doen. Die controller zet alles automatisch op 2 schijven, kan ik ook niet vergeten om te backuppen. Alleen kun je zo`n ratecontroller er niet achteraf bijzetten en dan alles gaan spiegelen. Ik moet alles eraf halen, dan die rate installeren en dan alles er weer opzetten. Maar daar heb ik geen zin in. Ik heb ook geen zin in een programma als NOrton ghost, dat is veel werk en ik heb er niet alle vertrouwen in dat als het misgaat alles daarna ook weer in orde komt. Is er iemand die een idee heeft?
Link naar reactie
Ja. Koop een goed [b:1deb598cba]backup[/b:1deb598cba] medium, en houdt je aan een goed backup regime. (ten eerste Het is RAID (Redundant Array of Independent/Inexpensive Disks) Raid 1 is [b:1deb598cba]GEEN[/b:1deb598cba] vervanging van een backup. Hardware fouten is maar 1 van de redenen waarom mensen data verliezen. Een raid set helpt niet tegen stommiteit/virussen/stroomstoringen/brand/enz. Zelfs het principe van een aparte backup schijf in dezelfde machine, die wekelijks/dagelijks gevuld wordt met de data van de hoofdschijf vind ik geen goude backup methode, omdat de backup data nog steeds rechtstreeks toegankelijk is, en dus kwetsbaar. Investeer beter in een tapedrive o.i.d., en zet een goed maandelijks cyclus op. Doordat je meerdere versies van je data hebt weet je zeker dat je de data kan restoren. En een oudere versie van een bestand terughalen kan ook. Als je dan toch zoveel waarde aan je data hecht, zorg dan dat het goed beveiligd is! (en als je denkt dat backuppen duur is, reken dan maar eens voor de lol uit wat het kost om al je data te herstellen bij volledig verlies, inklusief de uren die je kwijt bent. En dan ga je er nog vanuit dat alle data te herstellen is, wat vaak niet het geval is!) Zorg zowiezo voor een backup waarop de volledige backup met 1 handeling te doen is, dus geen tapewissels, andere cd's o.i.d. Hoe meer moeite het kost, des te sneller zal je het overslaan. Wat is er makkelijker dan even een tapeje te plaatsen voordat je gaat slapen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...