Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Vrijwel elke muis die te koop is kun je ook op de USB-poort aansluiten, maar als je dat doet krijg je bij het opstarten de melding dat er geen muis is gevonden. Logisch, want USB werkt pas als Windows draait, niet waar? Wat moet je nou doen om de muis als USB-muis te kunnen gebruiken? Ik wil de interrupt van de PS2-poort voor iets anders gebruiken. Altijd te weinig interrupts... :x
Link naar reactie
USB staat idd aan in de bios, ODF; dat was de laatste interrupt die ik kon vrijmaken. Maar de bios is niet alleenzaligmakend, anders had je ook wel USB kunnen gebruiken onder Win95. Dat is nou juist het probleem: USB is er pas als Windows draait. Maar het feit dat er USB-muizen worden gemaakt betekent imho dat er een manier moet zijn. Ik kan hem niet vinden en in de handleiding van Microsof staat ook niks.:(
Link naar reactie
als je bedoelt dat je een USB muis in dos mode wil gebruiken : Volgens mij werkt dat niet in de praktijk. Het zou in theorie moeten werken als je in je BIOS de volgende opties hebt : USB Legacy Mouse Support. Is die er niet dan kan je het schudden onder dos Als ie wel op enabled staat dan zou je het aan de praat kunnen krijgen, maar daar kan ik je niet bij helpen : heb deze optie niet.
Link naar reactie
Zoals Bosje zegt heb je in de BIOS USB Legacy Mouse Support nodig. Mijn moederbord Asus A7V266-E heeft dat in de Advanced Menu en staat op [Auto] In PCI Configuratie staat USB Funtion [Enable] Mijn USB muis wordt dus ook in DOS ondersteund. Ik heb er niets voor te hoeven doen omdat het de Setup Defaults instellingen zijn. :) Alleen is het niet vanzelf sprekend dat IRQ 12 beschikbaar is indien er géén PS/2 muis wordt gebruikt. In mijn BIOS staat PS/2 Mouse Funtion Control op [Auto] ik gebruik géén PS/2 muis en toch is IRQ 12 niet beschikbaar voor PCI devices, die volgens het moederbord boekje wel beschikbaar zou moeten zijn. :roll:
Link naar reactie
[quote:94930a8e27="jolo"]Zoals Bosje zegt heb je in de BIOS USB Legacy Mouse Support nodig. Mijn moederbord Asus A7V266-E heeft dat in de Advanced Menu en staat op [Auto] In PCI Configuratie staat USB Funtion [Enable] Mijn USB muis wordt dus ook in DOS ondersteund. Ik heb er niets voor te hoeven doen omdat het de Setup Defaults instellingen zijn. :) Alleen is het niet vanzelf sprekend dat IRQ 12 beschikbaar is indien er géén PS/2 muis wordt gebruikt. In mijn BIOS staat PS/2 Mouse Funtion Control op [Auto] ik gebruik géén PS/2 muis en toch is IRQ 12 niet beschikbaar voor PCI devices, die volgens het moederbord boekje wel beschikbaar zou moeten zijn. :roll:[/quote:94930a8e27] IRQ12 komt volgens mij alleen vrij als je noch een muis en noch een keyboard hebt aangesloten en je een koude start vd pc doet
Link naar reactie
[quote:1253175708="Bosje"]IRQ12 komt volgens mij alleen vrij als je noch een muis en noch een keyboard hebt aangesloten en je een koude start vd pc doet[/quote:1253175708]Hm, het lijkt er op dat je gelijk hebt. Mijn Microsoft keyboard was eigenlijk zowel via de USB en PS/2 op de PC aangesloten. Als mijn keyboard alleen via de USB is aangesloten komt inderdaad IRQ 12 vrij. Voor de PCI devices maakt het echter niets uit, deze blijven IRQ 12 mijden. Zitten wel op IRQ 9 (USB en Ethernet Adapter) die normaal de laatste IRQ is waar PCI devices gebruik van maken. :roll: [Update 14-09-2002] Als ik in de BIOS COM1 disable, dan de PCI devices van IRQ 5 gaan naar IRQ 4, de PCI devices van IRQ 9 gaan naar IRQ 5. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...