Ga naar inhoud

Geheugen: Hoe herken ik of het gaat om PC-66/100 of 133?


Aanbevolen berichten

Ik heb een oude P2 boven op zolder staan waarvan ik niet weet hoeveel Mhz geheugen er in zit. Ik denk dat het 100 Mhz, lijkt mij logisch. Maar ik weet het niet zeker. Nou heb ik weleens gehoord dat er een code op een geheugen module staat zodat je kunt zien of het gaat om PC-66, 100 of 133. Met welke codes worden 66, 100 en 133 aangeduid? BTW: Het gaat hier om een geheugenmodule die geen stickertje heeft met daarop PC-66, 100 of 133. mvg, Roy
Link naar reactie
[quote:a7bab345f1="BA"]Mja, meestal is het niet te zien, maar het komt wel eens voor dat de latency op de modules vermeld staat. 7.5 ns == 133 MHz 10 ns == 100 Mhz 15 ns == 66 Mhz (al zullen die wel niet in je PC zitten)[/quote:a7bab345f1] En hoe zit dat met nanoseconden van de modules? Als ik op de volgende site kijk: http://www.geheugen.com/formaat.asp dan zou er voor 168 pins dimm geheugen, modules bestaan met het volgende aantal nanoseconden: 6, 7, 8, 10, 12, 50, 60 ns 7.5 en 15 staan niet in dit rijtje thuis, 10 wel. Maar welk aantal nanoseconden hoort mij welk Mhz dimm geheugen. Hoe moet je dit indelen?
Link naar reactie
De discussie wordt wat makkelijker als je kijkt welke cijfers op de Dimm zelf staan. Met name de cijfers en letters op zo'n zwart blokje (waarvan er meestal 8 tot 16 op zo'n kaartje zitten). Ik verwacht een nummercode gevolgd door een streepje en dan eventueel een cijfer. BIjvoorbeeld "-8". Ik ben er vrij zeker van dat de nummercode het antwoord in zich heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...