Ga naar inhoud

Faxverbinding wordt continu verbroken...


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb sinds 2 jaar een "Fujitsu-Siemens" Windows '98se computer waarbij een intern data/fax-modem, Aztech MR2800 (56K) was geïnstalleerd. Dit modem werkte prima met Girotel, en het verzenden van af een toe een fax (via Outlook en Faxmail van KPN-Telecom) was ook nooit een probleem. Sinds een half jaar draait Windows XP-professional op mijn computer en werk ik met ADSL-Mxstream. Om mijn analoge modem onder XP te laten werken moest de upgrade-software vanaf de website van Fujitsu-Siemens gedownload worden: het is nu een zgn. SmartLink Voice Modem. Resultaat: Girotel werkt nog steeds, faxen gaat voor geen meter! Iedere keer als ik een testfax naar mijn faxmailnummer stuur -wat voorheen zónder problemen lukte- dan zie ik dat de faxsoftware van Outlook (Symantec WinFax Startersedition") succesvol contact maakt met Faxmail van KPN. Over mijn boxjes hoor ik dan ook de dame zeggen "Welkom bij Faxmail van Kpn-telecom..." om vervolgens direct daarna de pieptonen van de faxlijn te horen. Je ziet dan (via de software) dat er een aanvang plaatsvind met de verzending van de fax en DIRECT daarna wordt de verbinding verbroken! Wát ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. Het zal wellicht ergens met mijn instellingen te maken hebben (in combinatie met ADSL?) maar ik kom er niet uit. Ook heb ik Winfax 10 prof. edition geïnstalleerd, maar ook dát biedt geen soelaas. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee zodat hij/zij mij kan helpen? Iedere suggestie is welkom! Ik hoor graag van jullie. B.v.d. Groetjes, Rob :( ra.brunings@hccnet.nl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...