Ga naar inhoud

ALDI CAMERA MET SONY-CCD SENS. EN RICOH OBJECT. VOOR 389 E


Aanbevolen berichten

:lol: Aldi heeft weer een digitale camera in de aanbieding, met onderstaande specificaties (specificaties afkomstig van de Duitse Aldi-Nord, [url]www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm[/url] die wat uitgebreider is dan de Nederlandse, het gaat m.i. in Nederland en Duitsland om dezelfde MD-9700). Je koopt er 128 MB geheugen bij voor 60 Euro (ook bij Aldi). Dus voor 450 Euro ben je klaar. Mijn eerste idee was om een OLYMPUS C220 te kopen (2 megapixel), die is te koop voor ca. 300 Euro, maar dan moet je er nog NiMH batterijen, lader, geheugen, etc. bij kopen en kom je maar iets goedkoper uit. Die van Aldi lijkt mij wat, maar wat raden jullie aan ??? PS. Deze MEDION 9700 is dus niet vergelijkbaar met de aanbieding die Aldi in mei (?) dit jaar in de aanbieding had, die had een Jenoptik objectief. Groet, Jan. -------------------------------------------------------------------------------------- Digitalkamera Medion MD 9700 4,1 Mega Pixel Sony® CCD-Sensor für echte Fotoqualität, Auflösung: 2272 x 1704 Pixel, 3-fach optisches Ricoh® Zoom-Objektiv,entspricht 38 - 114 mm bei KB-Kameras, 32 MB CompactFlash Card, 2-fach Digital Zoom, Makrofunktion für extreme Nahaufnahmen ab 8 cm, 4,5 cm Farb-LCD-Bildschirm zum direkten Betrachten der Bilder, Autofocus, Blitzautomatik, Vorblitz zur Reduzierung des 'Rote-Augen-Effekts', Treiber und Bildbearbeitungssoftware auf CD-ROM, Akkuladegerät 4 x NiMh-Akkus Netzteil Tragetasche 3 verschiedene Bildgrößen einstellbar 3 verschiedene Bildqualitäten einstellbar.
Link naar reactie
[quote:0074a56593="@l"]Zat de vorige keer al te dubben....nu dus weer! Waar haal jioj die kennis vandaan dat er een ander objectief in zou zitten en zijn er meer dingen veranderd? Groet[/quote:0074a56593] waar die kennis weg komt ? Als die genoemde link bekeken wordt staat het in beeld www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm Mooi ding , maar eens even met de vrouw praten Peter
Link naar reactie
[quote="jan horstman"]Ik begin ondertussen toch wel te twijfelen, qua uiterlijk lijkt ie inderdaad op een zgn. Jenoptik JD 4100 z3 cloon, en die wordt niet zo goed beoordeeld. quote] Heb hier toevallig het krantje van 1 mei liggen toen hij ook werd aangeboden: hetzelfde plaatje als nu enne op de nederlandse site/krantje staat niets over een ricoh lenzenset.... :cry:
Link naar reactie
[quote:06e1483a96="@l"]Heb hem nu ook! :lol: Waar ontstaat het probleem bij jou? (Bij mij kon usb.sys moeilijk gevonden worden) Draai wel met XP en heb het voor elkaar gekregen! 128 mb via usb binnenhalen duurt wel lang hoor! Sterkte :wink:[/quote:06e1483a96] Vertel mij wat daarom adviseer ik nu ook mensen om een cardreader aan te schaffen scheelt je flink wat batterijverbruik en via de reader gaat het stukken sneller
Link naar reactie
Dank voor de reactie. Na installatie van de driver(s) ziet Windows de camera niet. Mededeling Twain-driver: "Kan digitale camera niet vinden". In configuratie/systeem/apparaatbeheer/imagingapparaat/md9700 wordt de camera ook niet gezien met de mededeling: "Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's zijn niet geïnstalleerd. code 10.". En daar is vervolgens niets aan te doen. Ook de (oudere) drivers van de Medionsite werken niet. Zal dus wel een 'reader' moeten worden. Wat is een goede/snelle?
Link naar reactie
[quote:d203a301d4="Ronts"]Dank voor de reactie. Zal dus wel een 'reader' moeten worden. Wat is een goede/snelle?[/quote:d203a301d4] Ik ben zeer tevreden over de reader van het merk Sandisk (kijk hier voor info http://www.sandisk.com/consumer/default.asp ) deze readers zijn zo groot als je muis en heel makkelijk te installeren. Belangrijk bij aanschaf is dat je goed oplet of je wel de juiste reader koopt er zijn zoals je misschien wel weet meerdere types memorycards : smartmedia, Compactflash en de Sony memorystick om er een aantal te noemen. De meeste readers zijn geschikt voor maar 1 type card.
Link naar reactie
Win98 herkende camera niet. Heb dus maar een (multi-)reader gekocht en dat werkt inderdaad super! Snel en efficiënt. Win98 werd er echter niet stabieler op: vindt het kennelijk moeilijk om vier USB-poorten uit elkaar te houden. Soms geen toetsenbord, soms geen muis. Stap toch maar over op XP als ik tijd heb... Maar die reader is (afgezien van de extra kosten) een lekker ding. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...