Ga naar inhoud

Wat is momenteel de snelste HD?!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben een beetje bezig met het samenstellen van mn computer, maar er is een ding waar ik niet echt uit kom. Welke harde schijf is nu sneller?!: Western Digital 80.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache of Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133 Ik heb wel wat reviews zitten lezen op tomshardware.com en www.storagereview.com, maar ik zou graag wat persoonlijke ervaringen willen horen Ik hoop dat iemand me kan helpen en misschien duidelijkheid kan geven. De een (western) heeft 8 MB cache wat voor een hoop snelheid moet zorgen maar is weer geen ata 133. Mensen met ervaringen?! Het is eigenlijk ook wel handig om te weten welke stiller is?!
Link naar reactie
Ik denk dat de maxtor rustiger zal zijn en inderdaad draait hij op ATA133. Daarnaast heeft hij maar 2MB Cache. Werk je veel met grote bestanden dan is een schijf met 8MB cache toch ook wel leuk. Het is gewoon afwegen. Ik denk zelf ook dat ze beiden best goed kunnen functioneren in een PC. Aan jou de keus om te gaan voor de goedkoopste?
Link naar reactie
Ik ga een heel nieuw systeem kopen. En ik was van plan om iig een Asus A7V333 te nemen. Misschien zijn opvolger... IBM valt voor mij een beetje af omdat ik daar erg veel negatiefs over hoorde op tweakers.net -> veel crashes.. :( Ik geloof dat deze twee qua prijs niet zoveel uitmaken. Ik hoopte echter wat ervaringen van mensen te horen met één van deze twee. :)
Link naar reactie
Mijn half gecrashte IBM 60GXP heb ik ingeruild voor een Western Digital 800JB. En tot nu toe ben ik erg tevreden met de schijf, lekker snel en lekker koel. Stil is hij ook, maar dat vind ik weinig boeien. Helaas heb ik geen D740x om te vergelijken, maar ik denk dat je met storage review wel een zeer goeie review te pakken hebt. Het verschil tussen ATA 133 en ATA 100 lijkt me alleen op papier intressant, ik zou voor de 8MB cache gaan iig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...