Ga naar inhoud

Airco voor de pc


Aanbevolen berichten

Ik had pas met een vriend van mij een discussie over het koelen van de lucht in de kast. We hebben allebei al de nodige ventilatoren gekocht maar het lukt ons geen van beiden de temperatuur in onze kast lager dan de 40 graden te krijgen. Ik heb me laten vertellen, hoe hoger de temperatuur in de kast hoe hoger de temperatuur van de CPU. Om dit probleem op te lossen dacht ik eigenlijk een een soort airco te maken of te kopen die koude lucht in de systeemkast blaast en de warme lucht er uit, iets met peltier elementen ofzo. Ik ben binnenkort van plan om hiermee te experimenteren maar ik vroeg me eigenlijk af of een paar andere computerfreaks hier ervaring mee hebben. Of wat zijn jullie reacties? Michiel
Link naar reactie
Hier heeft de TS natuurlijk niets aan. Ik heb nog niet zoveel ervaring met case temperaturen en casfans. Wat ik wel weet is dat mijn 3 casefans (1 noname, en 2 Coolermasters) heb prima doen, casetemp van 29 graden :D Het is vaak zo dat warme lucht UIT de case blazen het beste helpt. Ik heb onderin voor (voor mijn hd) een casefan zitten die naar binnen blaast. Dat is bijna niets, omdat er niet veel 'gaten naar buiten' zitten daar. Toch helpt het (denk ik) wel mee aan een goede airflow. Achterin, ongeveer ter hoogte van de CPU zitten 2 casefans die naar buiten blazen. Die lucht is niet (hand)warm. Alleen de lucht uit mijn voeding is voelbaar warm. Mijn CPU is nu 60 graden stressed, maar dat komt door een koelblok van 'slechts' 60mm met een kleine capaciteit. Dus mijn advies: achterin casefans die naar buiten blazen, en voor eentje die naar binnen blaast. Gewoon een beetje expirimenteren ;) Je zei natuurlijk al 'het een en ander aan ventilators aangeschaft'. En toch een casetemp van 40 graden.. Om wat voor cases gaat het hier? En hoe is die temperatuur gemeten? Overigens had dit topic waarschijnlijk VEEEL meer reacties gekregen als het in het bovenste forum had gestaan, koeling 'mag' daar ook in ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...