Ga naar inhoud

scanjet 3300c met windows xp


Aanbevolen berichten

Ik lig ook al een tijdje in de clinch met HP, mijn 3300C werkt ook niet onder XP en als ik in dit Forum kijk zijn er wel meer die hier last van hebben of hadden. Ik heb SJ650du van de HP site gedownload maar dit zijn volgens mij geen drivers maar een nieuwe precision scan software. Als die drivers die jij krijgt van HP wel werken dan houd ik me aanbevolen want verder dan het verwijderen en opnieuw installeren van de software komt de support van HP niet. mvrgr Rob
Link naar reactie
Het probleem doet zich bij mij ook voor. Heb de zaak eerst grondig verwijderd, waarbij me opviel, dat na deïnstallatie van de HP softwaren en het verwijderen van de hardware via aparaat-beheer, er een aantal sleutels in het register overblijven, die niet te verwijderen zijn (in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\controlSet001\Enum\USB\Vid_03f0&Pid_0205\5&25d95ea1&0&1 en zo'n zelfde verhaal nog eens bij zo 'n sleutel met "controlSet002" en de sleutel HKE_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_03f0&Pid_0205\5&25d95ea1&0&1. Mogelijk zit daar het probleem, maar zoals ik al schreef zijn die sleutels niet te verwijderen. Ook ik kreeg met behulp van de HP-helpdesk de zaak weer aan de praat, maar dat bleek slechts eenmalig te zijn. Als ik na het verwijderen van de soft- en hardware de PC opnieuw start en de USB en de voedignskabel aansluit, meld XP-pro keurig dat er een nieuw USB apparaat, een HP3300c is gevonden en meld vervolgens dat dit apparaat correct moet werken. Als ik vervolgens de wizard Scanners van XP start, meld die, dat er geen scanner is. Kortom, toch maar een nieuwe (USB2) scanner......... ??????
Link naar reactie
Sedert vandaag werkt mijn 3300c eindelijk onder XP, ik heb 2 XP partities en op beide werkt het nu. De gevolgde stappen zijn ; - SJ650du installeren (scannen lukt niet) - via hardware settings van de scanner de drivers bijwerken vanaf de orginele cdrom. (als je dan probeert te scannen krijg je een program error 2117) - SJ649mu installeren (scannen lukt daarna tenminste bij mij) SJ650du en sj649mu zijn te downloaden bij HP support.
Link naar reactie
wat voor chipset in de PC? bij VIA chip bestaat er een USB filter driver die problemen met USB apparaten zou moeten oplossen. weet alleen niet of deze driver standaard in XP is opgenomen ik heb de 4 in 1 driver en de USB filterdriver wel geiinstalleerd en kan mijn scanner zonder problemen gebruiken, zie eerdere reactie hopelijk heb je hier wat aan? suc6
Link naar reactie
heb het USB filter ook geïnstalleerd. Daarna de HP software, de scanner aangesloten (na nieuwe opstart) en het werkte nog niet. Na verwijdering van alles (behalve het USB filter), opnieuw starten en alleen maar aansluiten op de USB poort, herkende XP de scanner correct en werkt hij, ook na het uitgaan van de lamp. Ik houd het maar even zo en installeer de HP software niet. Bij mij zit daar naar het schijnt het probleem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...