Ga naar inhoud

Voeding vervangen


Aanbevolen berichten

Gewoon heeeeel goed kijken (en noteren :wink: ) hoe de kabels in de PC aangesloten zijn. Alle aders hebben een kleur en als je goed in de gaten houd hoe ze op het moederbord zijn aangesloten kan het haast niet mis. De stekkers voor de drives kunnen niet verkeerd om gestoken worden, die hebben een bepaalde vorm waardoor ze niet verkeerdom kunnen. De kabel op het moederbord vaak ook, maar de connector op het moederbord niet altijd. Goed kijken dus en opschrijven / tekenen. Dan kan het bijna niet missen.
Link naar reactie
[quote:8192e3acb0="lckarssen"]En probeer een voeding nooit uit zonder belasting (altijd dus iets als een harddisk of mobo aansluiten), daar kunnen sommigen niet goed tegen. Succes![/quote:8192e3acb0] Nog nooit van gehoord. Als je een voeding zonder belasting aanzet kan hij nooit kapot gaan. Je heb dan een zogenaamde "open" spanning (stroom circuit is verbroken) en dan kan het zijn dat hij het niet doet en het dan lijkt alsof hij kapot is. Maar als je hem dan belast hij het wel gewoon doet.
Link naar reactie
[quote:11fdb617ef="spiderned"] Nog nooit van gehoord. Als je een voeding zonder belasting aanzet kan hij nooit kapot gaan. Je heb dan een zogenaamde "open" spanning (stroom circuit is verbroken) en dan kan het zijn dat hij het niet doet en het dan lijkt alsof hij kapot is. Maar als je hem dan belast hij het wel gewoon doet.[/quote:11fdb617ef] Ik meen dat ik dat ooit heb gelezen in zo'n upgrading & repairing PC's-boek. Ik weet niet meer of het om alle voedingen, of om alleen ATX of AT voedingen ging. Ik zit nu niet thuis, maar ik zal er vanavond eens naar kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...