Ga naar inhoud

HELP! IDE HD is SCSI geworden.


Aanbevolen berichten

Misschien een bekend probleem, maar ik ben het nog nooit eerder tegen gekomen. Ik heb sinds 1 maand een nieuw mobo en proc. het vreemde is echter dat mijn HD en CD-rom, RW en DVD allemaal als SCSI-device aangeduid worden in het apparaatbeheer van windows 2k. Terwijl het toch echt IDE apparaten zijn. Ik ontdekte dit echter pas toen ik een CD'tje wilde branden en ik een foutmelding kreeg. Misschien dat ik iets in de instellingen van de bios moet veranderen? MoBo = epox 8k3a
Link naar reactie
Is dat mobo een 8k3a of een 8k3a+? Die plus is heel belangerijk want op dat type mobo zit een Highpoint raid controller en die word gezien als een SCSI controller. Ik heb het 8KTA3+Pro met ook een Highpoint controller en daar zit m'n HD op. In apparaatbeheer staat de controller als SCSI apparaat aangemeld. Op die Highpoint controller kun je alleen harddisken aansluiten, als je daar je cd-speler of cd-writer op aansluit krijg je inderdaad een foutmelding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...