Ga naar inhoud

HDD trouble...


Aanbevolen berichten

Ik heb een Shuttle 661v mobo met daarop een PIII-667, 256MB, een Plex8x4x32x, een 52x AOpen CDRom en 2 kleine HDDs(4+4GB). Nu heb ik onlangs een Maxtor 80GB ATA100 HDD gekregen en wil deze natuurlijk benutten. Wat ik ook probeer, het BIOS wil hem maar niet herkennen. De laatste BIOS upgrade gedownload en geflashed, maar noppes. De Maxtor tooltjes geprobeerd en EZ-BIOS, maar niks helpt. De jumpersettings gechecked en gedouble-checked, diverse combinaties uitgeprobeerd, en toch lukt het niet...:-( Enig idee, iemand? Bij voorbaaat dank,
Link naar reactie
Hij wordt helemaal niet herkend, dwz de bak hangt bij het opstarten als ie bij de HDD detectie is, hij ziet wel dat het een Maxtor is, maar dan blijft ie hangen. Ik denk dat dit BIOS niet geschikt is voor schijven van dit soort omvang en de website van Shuttle biedt geen uitkomst. ('discontinued for this model') Primary Master: ouwe schijf om van te booten Primary Slave: CDROM Secondary Master: Brander Secondary Slave: HDD Maar ik heb elke combinatie zon beetje geprobeerd...
Link naar reactie
OK, zojuist alles eruit gegooid en de nieuwe schijf als master gejumpered.. Laten booten en weer blijft ie hangen bij de HDD detectie..Hij ziet wel dat het een maxtor zoveel is, maar daarna gebeurt er gewoon niets meer.. Als ik in het BIOS laat auto detecteren, hangt ie ook zodra ik de opties voor de betreffende schijf probeer te wijzigen... Bedankt voor je replies, btw, Wisja
Link naar reactie
OK, ik heb het nu zover dat ie herkend wordt en niet meer blijft hangen..Ik heb nl. de CLJ(Cylinder Limit Jumper) geplaatst...:-) Nu heb ik in elk geval 32GB van de 80 ter beschikking, en dus vol goede moed geformatteerd en gepartitioneerd.. Alles verloopt vlekkeloos en dus win98se op c:\ geinstalleerd..Ging ook prima, maar nu komt het: Zodra ik opgestart heb kan ik ik niks aanklikken, want zodra ik dat doe, krijg ik de blue screens of death...:-( Ik begin er genoeg van te krijgen en ga maar es op zoek naar een nieuw mainboard. Bedankt voor de snelle replies! Cheers,
Link naar reactie
Raar. Kun je hem checken in een andere PC. Met MAXBLAST van maxtor moet hij op kunnen starten los van de beperking van het moederbord: kijk hier maar eens. Staat ook uitleg over hoe het kunt oplossen: [url]http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=mFiyrzog&p_lva=&p_faqid=48&p_created=964539083&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEwNCZwX3NlYXJjaF90ZXh0PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9MzMmcF9wcm9kX2x2bDI9fmFueX4mcF9jYXRfbHZsMT00JnBfY2F0X2x2bDI9fmFueX4mcF9wYWdlPTE*&p_li=[/url] Succes ermee o.a: [quote:a3a2936c77] The application of the Cylinder Limitation jumper will NOT decrease the capacity of the hard drive as long as the MaxBlast software is used to partition and format the drive. Please reference Answer ID 508 for detailed MaxBlast installation instructions. [/quote:a3a2936c77]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...