Ga naar inhoud

comfy yoetsenbord


Aanbevolen berichten

Ik heb een Comfy toetsenbord enkele jaren geleden gekocht. Onder dos destijds draaide ie prima maar ik heb nu een Pentium 200 boven staan met Windows '98 er op en een Soundblaster PCI 64 soundkaart er in. Ik heb em opgestart in de huidige DOS-modus. Al in en nieuwe DOS-modus en direct met opstarten in de DOS-modus. De blaster settings staan op 220 IRQ5 DMA1. Zo stel ik em ook in maar geen geluid. Hij komt ook niet verder en als ie "perongeluk wel verder komt" soms onder Windows dan hangt ie weer. Kent iemand dit probleem?
Link naar reactie
Je hebt een PCI geluidskaart en dan moet je eerst de juiste driver installeren onder DOS. Ik heb zelf ook een Comfy toetsenbord gehad (voor mijn kinderen :wink: ) en daar had ik een speciale opstartdiskette voor gemaakt. Om de PCI kaart onder DOS te kunnen gebruiken moet je op de installatiedisk zoeken naar de DOS drivers van de kaart. Je zult dan moeten uitzoeken welke drivers er van belang zijn onder DOS en deze op de opstartdiskette zetten. Kijk eventueel eens op http://nl.europe.creative.com/support/ of daar een oplossing te vinden is. Het voordeel van een opstartdiskette is dat je een klein menutje kunt laten starten waarmee je de keuze tussen de verchillende cd'tjes kunt maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...