Ga naar inhoud

Hardeschijf frustratie


Aanbevolen berichten

:evil: mijn hardeshijf doet het niet meer, dus als ik hem opstart krijg ik: primary master failure opmerking. En als ik naar het bios ga, duurt het even voor dat hij gevonden wordt. (kan hier ook sprake zijn van een virus?) het is een 40 gig quantum 7200 rpms welke serie het is weet ik niet precies. en mijn moederbord is een asus a7a 266 E en als ie stuk is wat voor merk hd raden jullie aan alvast bedankt
Link naar reactie
Klinkt als een kapotte harde schijf. Ga naar de Quantum website en kijk of er een test programma bestaat. Seagate, Maxtor en IBM hebben in ieder geval dergelijke programma's. Verder is er grote kans dat er nog garantie zit op die schijf (40GB klinkt toch wel nieuw), dus controleer dat even. Een nieuwe schijf kun je dan wel kopen, maar die oude zou ik niet in de kast laten liggen. Ik kan je niet echt advies geven over harde schijven. Mijn persoonlijk ervaringen is dat in mijn zeer directe omgeving 3 IBM schijven zijn gesneuveld en 2(3) Seagate schijven. Alle schijven zijn onder garantie vervangen, dat wel. De Seagate 40GB (Barracuda III) vind ik rumoerig (vrij luide bromtoon), de versie VI is dacht ik wat stiller. De 60GB IBM vind ik een herrieschopper. Onlangs een Maxtor (5400 toeren) aangeschaft en die blijkt echt fluisterstil te zijn. Maar ja kwaliteit is dus belangrijker dan geluid. Ik ben benieuwd naar je keuze.
Link naar reactie
Kijk ook even naar de aansluiting van de IDE kabels (en de master/slave instellingen van cdrom). Ik had laatst ook zo'n probleempje toen ik bij een kennis de voeding vervangen had... Er zit zowiezo 3 jaar garantie op een HD dus ik zou hem idd even testen en indien nodig contact opnemen met de leverancier (of de importeur als de leverancier geen garantie meer geeft. Dat kan voorkomen: je krijgt namelijk meestal maar 1 jaar garantie van de winkelier, de overige 2 moet je meestal via de importeur regelen). Dus ik verwacht niet dat een nieuwe kopen nodig is.
Link naar reactie
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een Western Digital 800JB (80GB/8MB cache) en ik vind het een hele fijne aankoop :lol: . Erg snel, erg stil en wordt niet erg warm. Hier vindt je een review: http://www.storagereview.com/articles/200205/20020529WD800JB_1.html Deze is er gekomen omdat mijn IBM 60GXP toch wel rare geluiden begon te maken en vast begon te lopen bij grote data bestanden. Die vertrouw ik dus niet meer en mag verder als download dump.
Link naar reactie
Oke heb een nieuwe HD aangeschaft (maxtor 60 gig 7200 Rpms) Alles opnieuw geinstalleerd. bedankt vooral het advies. Maar nu een ander probleem heb ongeveer twee maand terug een plextor brander gekocht en daar moest ik toen apsi drivers updaten en dat heb ik gedaan en alles deed het perfect. maar nu heb ik diezelfde drivers geinstalleerd en zegt mijn Plextertools program dat deze drivers niet goed zijn of niet werken. en omdat ik geen printer op dit systeen heb kan ik de verdere details niet printen.
Link naar reactie
Bij aspi drivers moet je vaak eerst de basis aspi drivers installeren en daarna upgraden. Van het voorjaar zijn er nieuwe aspi drivers uitgekomen. ga eens zoeken bij www.cdrlabs.com Speedy, goed plan, helaas doet mijn IBM het nog zonder problemen, maar een WD 80gb lijkt me heeeeeel smakelijk. (maar snel meer gaan doen met video caputeren, zodat ik wel meer ruimte nodig heb ;) )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...