Ga naar inhoud

Nieuwe PC aanschaffen


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe pc aanschaffen, en heb configuratie samengesteld, graag wil ik jullie reacties/adviezen hierover: Behuizing: ATX Midi STD 300W FDD Disskettestation 3.5"/1,44 DVD ROM 16x Speler 512 Mb DDRAM PC266 Creative SB Audigy Player HDD 80Gb 7200 rpm IDE ATA 100 Cooler HDD Harddisk MSI K7N 420Pro Nvidia socket A Pinnacle Express DV AMD Athlon XP 2000+ Microsoft Windows XP PRO NL Microsoft Valuepack (key+muis) Std.GeForce2 MX400 64Mb AGP TV Voor een prijs van EURO 1217.50 CDRW heb ik al, recente LiteOn, dus die wil ik gewoon blijven gebruiken, Monitor heb ik ook al. Heeft er iemand ervaring met het mobo? En vooral, kan het voordeliger!? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Waarom geen PC2700 DDR-RAM (dus 333)? Veel in geld scheelt het niet. En ik weet niet hoever je budget rijkt en wat je met die PC wilt gaan doen maar als je er mee wilt gaan gamen raad ik ook een ander videokaartje aan dan die GF2, ik zou eerder richting de GF4 Ti4200 maar het is maar net wat je budget is. Ook het moederbord, je hebt een videokaart maar waarom koop je dan nog een moederbord waarbij je extra betaald voor iets waarmee je toch niks doet? Namelijk die nForce chipset. Ik zou eerder aan een Epox, ASUS of Soltek moederbord denken. Michel.
Link naar reactie
De kwaliteit daarvan heb ik geen ervaring mee maar zal wel OK zijn (ze zullen echt niets erop zetten waar niemand wat aan heeft omdat het te slecht is). Maar ik denk dat vooral de prestaties heel mager zullen zijn. Daarnaast gebruikt een onboard videokaart een deel van het RAM geheugen, zodat er minder beschikbaar is voor "normaal gebruik". Nou heb je een ruime hoeveelheid geheugen maar toch. Dus qua prestaties en geheugengebruik zou ik toch echt voor een losse videokaart gaan...
Link naar reactie
Aangezien je dan de interne video niet meer nodig hebt kun je beter kiezen voor een ander moederbord. Ik raad inderdaad ook ASUS, of A-Open aan. Eigenlijk zij dat (bijna) allemaal goede moederborden. Het is maar net wat je leverancier in huis heeft. Ook zou ik geen GF2 kaartje kopen, vooral als je wat nieuwere games wilt gaan spelen. Dat moet je toch al snel aan een GF 4 ti 4200, 4400 of 4600 gaan denken.
Link naar reactie
Bij mijn leverancier kan ik de volgende mobo's krijgen van Asus: Asus A7V333 KT333 DDR Asus A7V333 RAID KT333 DDR Asus A7N266 NVidia socket A Hebben jullie ervaring met bovenstaande borden, en welke is aan te raden? En voor de videokaart komen de volgende 2 in aanmerking, waarbij de Ti4200 bijna 2 x zo duur is als de MX440. Wat zijn in de praktijk de verchillen? GeForce4 MX440 64Mb DDR Geforce4 Ti 4200 64Mb
Link naar reactie
Het bovenste moederbord is een prima moederbord (let er wel op dat je PC333 geheugen moet hebben, je hebt nu PC266 Het verschil tussen de MX versie en de Ti versie is dat de MX versie een uitgekleede versie is van de Ti. Ongeveer het zelfde als een Pentium 2 (3) en de Celeron. Wil je de preciese verschillen weten, dan moet je eens gaan kijken bij het videokaaren en monitoren forum. Ik had eerst een MX440 (heb ik nog maar dan in een ander PC), toen ik was overgestapt naar een Ti 4200 had ik 5000 extra punten bij 3dMark.
Link naar reactie
Ok, configuratie iets aangepast, kost maar een paar euro meer, en lijkt mijzelf idd ook beter... Behuizing: ATX Midi STD 300W FDD Disskettestation 3.5"/1,44 DVD ROM 16x Speler 512Mb DDRAM PC2700 333 Creative SB Audigy Player HDD 80Gb 7200 rpm IDE ATA 100 Cooler HDD Harddisk Asus A7V333 KT333 DDR Pinnacle Express DV AMD Athlon XP 2000+ Microsoft Windows XP PRO NL Microsoft Valuepack (key+muis) Std. GeForce4 MX440 64Mb DDR Voor een prijs van EURO 1234,- Maar wat zouden jullie voor dit bedrag aanschaffen? Iets heel anders, of ongeveer gelijk?
Link naar reactie
Je videokaart loopt achter op de features die directx 8 biedt. Ben je dus een fanatiek gamer is een 4200 gewoon een verreiste. Een club3d 4200 kost je 175 euro en met 128 mb 200 euro. De asus is een goed mobo maar duurder dan de epox en de soltek en dat zijn onder de mensen die niet alleen naar merken kijken toonaangevende moederborden. De epox 8k3a kost 100 euro en de soltek sl-75drv5 ook. PC2700 geheugen is een goede keuze met deze deze drie mobo's en kost je ongeveer 180 euro. Wel is er veel verschil in kwaliteit in de reepjes, zelf heb ik samsung geheugen omdat dat moeiteloos op cas2 kan lopen terwijl dat niet officieel gegarandeerd is ter vergelijking met het bevoorbeeld duurdere corsair geheugen. Let met je behuizing er wel op dat er een goede voeding in zit, snellere cpu's en videokaarten eisen tegenwoordig veel stroom. Zelf heb ik een 300 watt voeding die geen sterke 5v lijn heeft al moet ik erbij zeggen dat ik mijn systeem overclock en dan is het vaak weer een ander verhaal. Processor keuze is goed, wel is de cpu markt met de komst van nieuwe modellen erg onrustig is wat positief invloed heeft op de prijs. Wel moet je zorgen dat je cooling in orde is, deze cpu wordt erg warm dus een goede cpucooler en 2 casefans is eigenlijk wel een verreiste. De audigy is een goede geluidskaart die ik zelf ook wil gaan kopen. Mijn schatting van wat je systeem dan ongeveer gaat kosten: behuizing 75 euro videokaart 175 euro mobo 100 euro cpu 110 euro geheugen 180 euro audigy 80 euro cooling 60 euro ----- 780 euro Dit zijn webshop prijzen sommige onderdelen kunnen iets duurder of goedkoper worden naargelang je het bij bijvoorbeeld 1 winkel of webshop koopt. www.tweakers.net/pricewatch De rest van je budget kun je dan aan de "rest" als je floppydrive, os, toetsenbord en muis, assemblage etc. besteden. Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt...
Link naar reactie
Omdat ik geen 'hardcore' gamer ben, neem ik toch maar genoegen met de GeForce4 MX440 64Mb DDR. Voor de voeding heb ik weinig keus, het blijft een 300 W voeding, maar ik kan ook een Chieftec behuizing + voeding kiezen. Zit daar verschil in? En ik wil mijn systeem niet zelf in elkaar zetten, heb ik nl. nog helemaal geen ervaring mee, dus het liefst schaf ik alles bij 1 en dezelfde zaak aan. Kom ik misschien wel wat duurder uit, maar ja...
Link naar reactie
Chieftec is 1 van de betere merken op het gebied van voedingen en behuizingen. Daar zou ik dan voor gaan. Ook webshops bieden assemblage mogelijkheden voor rond de 30, 40 euro. De componenten zijn webshops vaak aanzienlijk goedkoper dan bij plaatselijke pcboeren. Qua videokaart zou je dan ook nog bijvoorbeeld de ati radeon 7500 kunnen meenemen in je keuze. Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt gehad.
Link naar reactie
Ik kan die ATI Radeon helaas niet bestellen, alleen de ATI 9000 Pro 64Mb DDR Maar die is gelijk een heel stuk duurder dan de GeForce. Ik wil mijn pc gebruiken voor : foto's bewerken, AutoCad, klein beetje WebDesign en af en toe gamen (o.a. Soldier of Fortune II) Heb ik dan genoeg aan die GeForce 4 kaart, of moet ik echt verder kijken?
Link naar reactie
Je hebt inderdaad ook nog ATA133 maar dat moet je moederbord maar net ondersteunen, in jou geval met de ASUS kan dat geloof ik wel. Die schijven zijn wel wat sneller maar of het het extra geld nou echt waard is weet ik niet. Ik weet niet wat voor schijf je nu hebt want je hebt ook de Western Digital Caviar Premium en die heeft een 8MB cache, die is wel ATA100 maar dankzij die gigantische cache is het snelheidsverschil nihil.
Link naar reactie
[quote:39ed62aaa7="Boerke87"]Je hebt inderdaad ook nog ATA133 maar dat moet je moederbord maar net ondersteunen, in jou geval met de ASUS kan dat geloof ik wel. Die schijven zijn wel wat sneller maar of het het extra geld nou echt waard is weet ik niet. Ik weet niet wat voor schijf je nu hebt want je hebt ook de Western Digital Caviar Premium en die heeft een 8MB cache, die is wel ATA100 maar dankzij die gigantische cache is het snelheidsverschil nihil.[/quote:39ed62aaa7] tussen ata-100 en ata-133 zit echt weinig verschil. Die WD schijf met 8mb cache is de snelste IDE hd van dit moment.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...