Ga naar inhoud

Flatcables & flatcables


Aanbevolen berichten

[quote:5684efd7c0="water"]Er bestaan grijze flatcables (ide), maar ook blauwe flatcables (ook ide). Ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat de blauwe beter van kwaliteit zijn. Vraag is: klopt dit, of zijn er nog meer verschillen. (ik vraag dit omdat ik wat van die blauwe heb liggen, afkomstig uit oude IBM kantoorpc's).[/quote:5684efd7c0] Die blauwe (ik neem aan met alleen blauwe IDE-connectoren) flatcables zijn 80-aderige ide-cables inplaats van de grijze 40-aderige ide-cables. Die 80-aderige zijn bedoelt voor 66/100/133 ATA schijven, dat betekend niet dat er over die 80 draadjes data gaat maar dat er 40 zijn voor de data en 40 niet werkende om storingen te voorkomen.
Link naar reactie
[quote:e081711880="ODF"] Die blauwe (ik neem aan met alleen blauwe IDE-connectoren) flatcables zijn 80-aderige ide-cables inplaats van de grijze 40-aderige ide-cables. Die 80-aderige zijn bedoelt voor 66/100/133 ATA schijven, dat betekend niet dat er over die 80 draadjes data gaat maar dat er 40 zijn voor de data en 40 niet werkende om storingen te voorkomen.[/quote:e081711880] Kijk er bestaan ook heel gewone blauwe flatcable kabels met blauwe connectoren ... :roll: Enne, die 80 adrige dat zijn gewoon een ander soort kabels dan 40 adrig, ongetwijfeld ook weer in diverse kwaliteiten.
Link naar reactie
[quote:3cbac08ea8="water"]Er bestaan grijze flatcables (ide), maar ook blauwe flatcables (ook ide). Ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat de blauwe beter van kwaliteit zijn. Vraag is: klopt dit, of zijn er nog meer verschillen. (ik vraag dit omdat ik wat van die blauwe heb liggen, afkomstig uit oude IBM kantoorpc's).[/quote:3cbac08ea8] Ik heb hier nog nooit iets van gehoord. Die blauwe heb ik ook wel eens gezien maar vond ze er niet degelijker o.i.d. uit zien. Nee ,ik zit eigenlijk te wachten op flatcables met vergulde polen en afgeschermde zilverleidingen. :o :wink:
Link naar reactie
Hmmm ik heb laatst ;ichtgele flatkabels gekocht, mij is verteld dat die speciaal voor ATA133 zijn... Niet dat mij dat wat uitmaakt, als ze maar 80 aderig zijn... Ik was eigenlijk op zoek naar lange kabels, van 90 cm, maar die zijn een zeldzaamheid heb ik ondervonden, ik heb ze een keer in België gekocht en daarna nooit meer op een beurs gezien... Jammer want nu kom ik wel 'ns een stukje tekort... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...