Ga naar inhoud

CD-RW schijfje stuk?


Aanbevolen berichten

Wanneer weet je dat een CD-RW (Rewritable dus) niet meer te re-writen is? Ik heb laatst een oude CD-RW moeten weggooien, omdat ie niet meer te wissen was. Ik dacht dat het gewoon ouderdom was. In Nero deed ik 'erase CD', en dan was ie na een paar seconden al klaar (alsof ie er versneld doorheen walste), maar de gegevens stonden er nog op. (normaal duurt snel wissen 1 minuut en langzaam wissen 8 minuten). Anyway, nu heeft een veel nieuwer schijfje er ook last kan, ik kan die ook niet wissen met dezelfde verschijnselen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Misschien een hint: deze CD-RW heeft al een aantal dagen in de drive gezeten, kan ie daarvan stuk gaan? Thanks als iemand me kan helpen hier inzicht in te krijgen, en wat ik er aan kan doen. Richard
Link naar reactie
Het is een A-open CD-writer, 16x10x32, justlink. Het betreffende schijfje is de A-open test CD-RW die bij de writer zat. Is niet meer dan een jaar oud en zeker niet over de 1000x herschrijven limiet gegaan. Dat eerdere kapotte schijfje had ik al jaren dus daar kon ik het wel van voorstellen dat ie het niet meer deed, maar bij deze sta ik voor een raadsel.
Link naar reactie
"Anyway, nu heeft een veel nieuwer schijfje er ook last kan, ik kan die ook niet wissen met dezelfde verschijnselen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? " Je zegt het zelg al... het probleem zit hem niet in de cd-rw maar in je hardware! Probeer de cd-rw eens bij een kennis te bewerken. Verwacht dat je burner de geest geeft! :cry: Sterkte
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...