Ga naar inhoud

mening over laptop gevraagd.


Aanbevolen berichten

Hai, Ik wil voor mijn school laptops aanschaffen. Inmiddels heb ik een aanbieding gevonden maar ik zit met de spec's van die laptops. Allereerst de prijs... €649,- ex. btw... En dan schaf ik er dus 5 of meer aan. Voor dat geld krijg ik dan een Dell Latitude, 233 MHz, 128Mb, 3,2Gb harde schijf, CD speler, 12,1 " scherm, accu, etc. Wat is jullie idee over: de prijs? de machine? Let wel: op deze machines draaien we dan Windows 2000 (werkt dat redelijk?) en educatieve software (niet echt een grote belasting dus). Alvast bedankt voor jullie reactie, Thor 2002
Link naar reactie
Die prijs kan ik niet lezen - zijn ze € 649 ex btw? Dat is dan niet veel. Maar dan nog - een 233 MHz processor (wat voor een?) is wel heel erg traag tegenwoordig, en een 12,1 inch-scherm is wat mij betreft echt ellendig klein. Ik zie trouwens niet waarom je voor je school laptops zou willen aanschaffen - die dingen zijn uiterst diefstalgevoelig, en voor minder geld krijg je veel betere stand alone pc's. Maar er vanuitgaande dat je leerlingen kennelijk mobiel moeten zijn, zou ik eerst maar eens proberen te checken hoe de software die je op het oog hebt draait op een dergelijke bak. Maar houd er wel rekening mee dat dergelijke machientjes binnen zeer kort echt hopeloos verouderd zijn - nieuwe software zal er grote problemen mee hebben.
Link naar reactie
Ik zou op die machine absoluut niet met plezier onder Windows 2000 werken. De CPU is erg traag en het geheugen is ook niet bijster veel. Windows 98 met Office 97 zal het nog wel ok zijn kwa werken op die machines, maar meer moet je er niet van verwachten. Bedoel, nu gaan ze nog, maar ik neem aan (onderwijs) dat deze pc's minimaal 3 jaar mee moeten. Ik geef het de studenten over 3 jaar te doen .... Tevens vind ik de prijs wat hoog, maar dat ligt ook aan de garantie die je erbij krijgt. Misschien dat je kan kijken naar nieuwe, redelijk goedkope machines die je over een langere tijd kan afschrijven? Een Celeron met 256MB zal niet al te duur meer zijn (zag er 1 voor een goeie 1200 euro incl laatst) en dat werkt toch een heel stuk prettiger. ps, mocht je die Dell's kopen let dan op de accu's, vaak gaan laptops weg omdat de accu niet fris meer is en een nieuwe zit redelijk aan de prijs.
Link naar reactie
Goede adviezen! inderdaad is de prijs erg laag. Dat komt onder andere doordat we ze dan in bulk kopen. Wellicht dat ik toch inderdaad maar voor iets duurder (en beter) ga. Het zouden namelijk machines worden voor de directie... Kwalijke zaak als juist die mensen problemen zouden krijgen :lol: Ik zal eens kijken of er wellicht andere goede aanbiedingen zijn... Misschien een idee? Thor2002
Link naar reactie
Ik zat gister toevallig voor me zelf te kijken en kwam op www.de-laptopper.nl Daar hadden ze leuke ASUS boekjes staan, ik heb zelf een tijd met zo'n ASUS gewerkt en vond dat absoluut geen straf 8) bv een L1400B lijkt me wel wat voor jouw doel, kost 1136 euro ex btw http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=3934 Staan ook nog veel andere merken, kwam net een Promedion tegen, zit je op 975 euro ex btw http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=5018 Met meerdere tegelijk zal er vast nog wat van de prijs gaan.
Link naar reactie
Ha ha, ik kreeg vandaag de directeur langs terwijl ik net een overzicht had waarop de benodigde computeronderdelen voor dit jaar op staan. Ik kan met veel K en V werk 9 computers in elkaar breien voor 3100 euro. geen monitor of CD speler...die slopen we wel uit wat oude packard Bells. Das namelijk echt troep zeg! Daar moest hij toch wel even van slikken. Stel dat ik er één vanaf haal (zo'n 310 euro), een laptoppie van 1200 erbij stop.....Dan verslikt hij zich zeker weten! Wellicht dat ik toch nog even bij de collega's vraag, en het in een PC privé project gooi... Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...