Ga naar inhoud

HP Scanjet 4P


Aanbevolen berichten

Dag, In een eerdere vraag in dit forum heb ik het probleem aangekaart dat ik de HP Scanjet 4P niet aan de praat kon krijgen bij een vriend van mij. Het bleek dat het een SCSI scanner was, ik heb de kaart daarom uit mijn oude pc gehaald en die geplaatst in de andere pc (beide WIN98). Het probleem is dat de kaart niet wordt gezien. Ook nieuwe hardware detecteren helpt niet, het lijkt alsof de kaart onzichtbaar is :-( Wie weet hoe ik dit moet oplossen? Bijvoorbaat dank! Ixie
Link naar reactie
SYmbios : je moet in het boekje van je mobo kijken of hij deze symbios ondersteund. Je moet dan in je BIOS de optie dan enablen. ALs ie die specifieke kaart niet support of helemaal geen symbios dan is het jammer voor je. In dat geval zal je een losse scsi kaart van bijv adaptec of tekram moeten kopen, Die zijn tegenwoordig ook niet duur of je kan bij mr-at kijken of ze een refurbished kaartje te koopp hebben
Link naar reactie
Hans en Bosje, Bedankt voor de goeie tips! De drivers heb ik nu gedownload. Maar eerst moet die kaart 'gezien' worden. Wat bedoel je (Bosje) precies met "In dat geval zal je een losse scsi kaart van bijv adaptec of tekram moeten kopen, Die zijn tegenwoordig ook niet duur of je kan bij mr-at kijken of ze een refurbished kaartje te koopp hebben" Ik ben niet zo thuis in het jargon. mr-at en refurbished zegt me niets :-) Kun je gewoon naar een computerwinkel gaan en vragen om een scsi kaart voor een scanner, of moet het nog om een bepaald type enz. gaan? Groeten, Ixie
Link naar reactie
[quote:645713f216="Bosje"]ja je kan gewoon naar een winkel gaan. Je hebt voor een scanner gewoon een simpele nodig. Let wel op de aansluitingen, dus die van de scanner en die van de scsi kaart. SCSI heeft meerdere aansluitingen en kabels zijn duur[/quote:645713f216] Bedoel je hiermee hoeveel pins? Ik geloof dat de scanner een 25-pins stekker heeft. Is die informatie voldoende om mee te nemen naar de winkel?
Link naar reactie
Als je de ISA kaart nog kan en wil gebruiken, dan probeer eerst dat. Scheelt je meestal toch een tiental euro's. Als je de oorspronkelijke kaart niet meer kan gebruiken, dan moet je alsnog een PCI SCSI kaart aanschaffen. Je kan een nieuw kopen, dat kost iets meer. Of je kan een 2ehands exemplaar kopen (eventueel getest=refurbis... o.i.d.). Aangezien je een 25 polige kabel nodig lijkt te hebben, verwacht ik dat je een verloop nodig hebt. In dat geval moet je ook nagaan welk soort aansluiting je op de scanner zelf hebt zitten. Een 25 polige kabel of bijvoorbeeld een HP50 polig mini. Het slechte nieuws is dat als je zo'n kabel nodig hebt, meestal vrij veel euro's extra kwijt bent. Dus als de oude kaart nog is te gebruiken, dan ben je daarmee het voordeligst uit. Ik ga er dan ook nog vanuit dat HP zich houdt aan de standaard 25 polige SCSI aansluiting. Als je besluit een PCI kaart te kopen, dan heb je geen speciaal model nodig met UW, bios e.d. dat scheelt dus ook weer wat euro's. Zelf gebruik ik een NCR810 kaartje. Deze wordt in alle Windows versies herkend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...