Ga naar inhoud

informatie op cd niet te lezen


Aanbevolen berichten

Ik heb een cd gebrand met een groot bestand van circa 600 MB en de optie "cd open laten" aangevinkt. De cd werkte prima totdat ik er een klein bestandje erbij ging branden want ik had nog ruimte over. Daarna kon ik alleen het laatst gekopieerde bestandje lezen en de cd gaf bij eigenschappen 800 KB aan terwijl de cd nagenoeg vol is. Met easy cd creator vraag ik informatie over de cd aan en dan staat mijn grote bestand er wel op. Beide bestanden geven mode 2 aan maar bij het ene bestandje staat adres 000000 en het laatste bestandje staat adres 332790. Kan iemand mij vertellen of de cd weer te lezen valt want het zijn foto's die ik anders kwijt ben. Alvast bedankt Piere
Link naar reactie
Dat heb ik ook vaak gehad, het laatste bestand overschrijft het eerste bestand en zodoende kan je later alleen het laatste toegevoegde bestand lezen. Je moet zorgen dat als je een cd gaat branden waarbij je later nog bestanden wilt toevoegen, een "Multi Sessie" cd maakt. Als je een gewone "data" cd maakt, gebeurt dus het gene wat jouw probleem nu is. Ik zelf gebruik Nero5 als brand programma en als ik een multi sessie cd maak krijg ik als ik later een bestand wil toevoegen de vraag; Na welke track danwel bestand ik de volgende bestanden wil plaatsen, ik kan dus ook de keuze maken om bestanden zogenaamd te overschrijven, dit gebeurt natuurlijk niet echt, want een eenmaal (cd-r) beschreven cd zal na het toevoegen van data alleen maar groter worden. Ik weet dan ook niet beter dan dat als je kiest om data te overschrijven de vorige data kwijt bent. Of is er iemand anders die een foefje kent om de data tevoorschijn te halen, immers de 600Mb die Piere gebrand heeft staat nog op de cd ! Alleen kan hij nu alleen het bestandje van 800Kb bereiken. Groeten, Leon
Link naar reactie
ALs je een multie sessie cd aanmaakt dan moet bij de 2e en volgende sessie erop letten dat je een optie aanvinkt die zoiets zegt alls ïmport previous session of zoiets Elke sessie gerbuikkt wel een aantal MB's (dacht 30) om het een en ander voor elkaar te krijgen. Sommige cd-spelers kunnen sowieso niet overweg met multi-sessie en lezen allen de laatste. Met de prijzen van nu voor cd-r zijn multi-sessie's niet meer cht nodig
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...