Ga naar inhoud

Kan ik mijn brander testen


Aanbevolen berichten

De laatste 5 cd zijn niet goed gebrand ze doen het niet zoals het hoort, of ik nu met nero , clone-cd ,of fireburner brand maakt niet uit ,is er een progamma waarmee je dit zou kunnen testen bvb een test cd branden welke ik eventueel kan bekijken in mijn andere pc. de brander is een hp 9100 ongeveer 3 jaar oud. Andere ideéen zijn natuurlijk ook welkom. mvg: Jac
Link naar reactie
Een proggie die datgene doet ken ik niet als die er uberhaupt bestaat. Er zijn wel pgms die de gebrande cd's kunnen analyseren zoals cdr-diagnostics maar dat geeft geen uitsluitsel over de status van je brander. Om dat te weten zou je een verse windows installatie kunnen doen en dan branden. Gaat ie nog steeds fout, dan is ie aan het eind van zijn latijn. Nog een optie : in een andere PC inbouwen en kijken of dezelfde fouten optreden : 3 jaar oud, zou kunnen duiden dat ie het aan het begeven is (hoop het niet voor je) Voor nog geen 60 euro heb je een gloednieuwe Lite-on 40speed, die sd2 dupt met burn proof Succes
Link naar reactie
Ik zal cdr-diagnostics eens uitproberen,het opnieuw inst. van w2000 hoeft niet ik heb laatst nog een backup van de hele partitie terug gezet met ghost. De laatste optie daar heb ik ook aangedacht maar dan een lite-on 48x. Je kan inderdaad sd2 branden en ik heb gelezen dat de 48x ook 99 minuten cd kan branden :D dat zou goed uitkomen voor mijn svcd. mvg.Jac
Link naar reactie
[quote:edb57a9050="J.A.Maurer"]De laatste optie daar heb ik ook aangedacht maar dan een lite-on 48x. Je kan inderdaad sd2 branden en ik heb gelezen dat de 48x ook 99 minuten cd kan branden :D dat zou goed uitkomen voor mijn svcd. mvg.Jac[/quote:edb57a9050] off topic : voor (s)vcd zal je niet veel voordeel hebben van 48x branden, Burnproof gaat dan zeker ingrijpen, dus krijg je tikjes die bij data-cd en audio-cd geen problemen opleveren, maar wel bij (s)vcd. Je filmpje gaat op dat punt haperen. Op 10x heb ik geen probleem gehad. Verder geen test gedaan tot hoever ik kan gaan voor svcd.
Link naar reactie
[quote:8e0fb86050="J.A.Maurer"]svcd brand ik normaal op 12x maar ik bedoelde met de 48x lite-on dat deze ook 99 min cd kan branden volgens hun advertentie[/quote:8e0fb86050] Yeo heb ik ook gelezen, moet alleen nog een keer 99 min cd-r kopen om het uit te proberen. Hij brandt in elk geval (de 24x) zeker 80 minuten vol dus ben ik opti dat ie de 99 min ook gaat doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...