Ga naar inhoud

PS/2 muis installeren met conflicten


Aanbevolen berichten

Ik moet een ps/2 muis aansluiten op een computer waar vroeger een usb-muis op aangesloten was. Windows detecteert de ps/2 muis niet zelf, en wanneer ik de muis handmatig wil installeren krijg ik een melding dat die muis een conflict zal veroorzaken met volgende 3 apparaten, en dat daardoor mogelijk de computer niet meer goed zal werken. - ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing - AC'97-stuurprogramma voor Intel(r) 82801BA/BAM controller - Intel(r) 82801 -BA/BAM SMBus-controller - 2443 Deze computer is voor een bedrijf en is veel nodig, dus wil ik nu weten of ik veilig de installatie van die ps/2 mag voltooien zonder risico's.
Link naar reactie
Waarschijnlijk is dit niet vrij van risico's. In principe kan die muis geïnstalleerd worden maar is gebonden aan een speciale interrupt (meestal 12). Kennelijk wordt 12 voor wat anders gebruikt (AC'97 en SMbus controller). Die andere is een handvat voor een volgend apparaat dus telt niet echt mee. In principe kunnen die apparaten aan een andere interrupt (via ACPI, Windows) gekoppeld worden, meestal gaat dat ook nog automatisch als dat is toegestaan (in Bios ingesteld). Maar ja, er kan altijd een of ander nieuw conflict ontstaan. Ik kan je op dat punt dus niet echt gerust stellen.
Link naar reactie
1. maak eerst een image van je c-schijf, just in case. Remove via config-systeem alle bovengenoemde apparaten die een probleem zouden kunnen geven., kortom IRQ12 wordt dan vrijgegegevn, die is gereserveerd indien het BIOS een PS2 muis detecteert. Dus NIET rebooten, maar PC gewoon afsluiten, en stroom uit. Sluit nu de PS2 muis aan en start de PC op Als het goed is moet ie nu alles automatisch vinden.
Link naar reactie
[quote:c73dc17320="juul"]Tenzij er iemand een risicoloze methode heeft om deze muis proberen te installeren, laat ik de USB-muis er nog even aan.[/quote:c73dc17320] Die is er niet. Hoewel een backup voor mij wel risicoloos klinkt. De IRQ indeling gaat gewoon veranderen. Op een goed systeem is dat overigens geen enkel probleem.
Link naar reactie
Oh dit heb ik dus volledig mis uitgelegd :oops: Ik ben 17 jaar en mijn ouders hebben een bedrijfje waarin een computer met usb-muis staat. Mijn ps/2 poort is kapot en nu wil ik als voorlopige oplossing de muizen tussen beide computers wisselen. Maar aangezien die computer voor een bedrijf is mag er niets, maar dan werkelijk niets mee gebeuren (woeste ouders en zo..) Ik mag ook geen software opzo op die comp installeren. Ik zoek dus een methode om VOLLEDIG RISICOVRIJ die ps/2 muis te laten werken op die bedrijfscomp. Ook gewoon proberen is al goed, zolang die comp volledig blijft functioneren.
Link naar reactie
Dit is heel wat anders, ken deze situatie want ik hou de bedrijfs pc van mijn zwager in de gaten etc.. Ook daar mogen de kids en niemand anders aankomen, backup mogelijkheid en uitwijken geregeld. === jouw situatie naar mijn mening : gewoon van de bedrijfs pc AFBLIJVEN, daar wordt het brood mee verdient. Je moet gewoon een andere muis kopen. PS poort kapot, je zou nog een seriele muis kunnen aansluiten als je een vrije com poort heb of een USB muis. 17 jaar, muizen hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Heb je niet genoeg geld, leg het voor aan je ouders. Ik denk wel dat ze je het geld geven voor een nieuwe muis, vooral als ze zien dat je begrip heb dat je niet aan de bedrijfs pc mag komen en als je ook je best doet op school dan mag het geen probleem vormen denk ik Succes :wink:
Link naar reactie
[quote:d149ba8ffc="juul"]Ik bedoelde DUAL optical, wat moet voorkomen dat de cursor opeens op hol slaat ofzo. Zeer handig voor effen vlakken zoals mijn witte bureau.[/quote:d149ba8ffc]Hm, volgens de feature detailes lijkt me dat wel in orde. bovendien heb ik het nog even getest door de muis te schuiven over een wit vel papier. Deze test was ok. :wink: [quote:d149ba8ffc] Btw, dit is m'n 100ste post :D [/quote:d149ba8ffc]Tja, nog 199 posts en je bent Senior :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...