Ga naar inhoud

Minidisk vraag


Aanbevolen berichten

Halo, Ik heb een Sony mindisk mzr501. Opgenomen lpees wil ik via deze wegschrijven op mijn harde schijf om ze vandaaruit te branden. Echter de lijnout is de hoofd telefoon van de md en het signaal is de helft zo sterk. AVLS heb ik uit staan. Moet ik er toch nog een versterkertje tussen zetten of is een instelling niet goed in mijn comp. Deze met een soundblasterlive 1024. Wie kent dit probleem? Ik ben nl bang met een versterker er tussen dat mijn geluid kunstmatig wordt opgeblazen. Jan
Link naar reactie
Je kunt het proberen met een versterker, eerst wat de volumes afstellen. Die van de minidisk zou ik op max zetten (logisch), het opnemen van line-in ook op max zetten (en alle andere opname dingen uit), eventueel nog een versterker optie die je kunt aanzetten bij je geluidsopties van sommige kaarten, en dan alleen met het volume van je versterker wat spelen om het juiste volume te bekomen.
Link naar reactie
In je SBMixer kun je de rode opname instelling op ""What you hear" zetten i.p.v. "Line-in". Hiermee bereik je duidelijk wat meer versterking dan met de rode ingang op "line-in". Van invloed op het volume zijn nu de rode "What you hear" regelaar, de lin-in regelaar, en de blauwe master regelaar. De toonregeling heeft geen invloed. Success.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...