Ga naar inhoud

cd-rom speler leest niet goed


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Wij hebben net een nieuwe computer gekocht maar we hebben een probleempje met branden. Als we een audio cd willen overbranden dan loopt hij bij het lezen van de audio cd vast. We kunnen alleen dan nog resetten. We hebben het met verschillende cd's geprobeerd. Maar telkens hetzelfde. Data cd's worden wel goed gebrand. Bij de leestest in nero loopt hij ook vast terwijl de brander alles perfect leest. We hebben gisteren ook nog de laatste update van nero gedownload. We hebben Windows 2000, een plextor brander en de cdrom speler is van LG. Ik denk dat de cdrom kapot is, denken jullie dat ook? alvast bedankt.
Link naar reactie
Nee, eigenlijk niet. Data lezen is geen probleem, dus zou het nog aan de audio-extractie kunnen liggen. Maar dan zou je gewoon een foutmelding verwachten, en dat is nu niet het geval. Het vastlopen zou eerder op een probleem binnen Windows kunnen wijzen, dus ofwel een programma of een driver die een probleem oplevert. Misschien zelfs wel met het brandprogramma zelf.
Link naar reactie
De cdrom speler is niet kapot. Heb dir ook bij een gloednieuwe compaq gezien dat aan het eind van een audio cd het niet goed gaat, maar wel via de brander. Gewoon een slechte kwaliteit cdrom speler. Ik denk dat je ermee zal moeten leren leven. :evil: :roll: Het ligt volgens mij niet aan de DAE, want die was ie al voorbij bij de compaq.
Link naar reactie
Tja, zou kunnen dat de cdrom niet goed is. Hoe kopieren jullie, meteen "on the fly"dus gelijk lezen en schrijven? en hoe snel is de plextor brander? 40x? Nou mooi niet dat de cdrom speler zo snel de digitale audio van de cdrom kan halen (DAE snelheid) voor audio adviseer ik om gewoon de cdrom te lezen met de Brander en dan op bv. 16x branden (mis je de kleine gaatjes welke de cdrom maakt bij het overschakelen op een hogere snelheid) De plextor brander leest audio sneller en vooral beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...