Ga naar inhoud

Digitale camera


Aanbevolen berichten

Is er onder jullie iemand die wat opgedane ervaring kan verstrekken m.b.t. digitale camera's. Ik wil er een aanschaffen, maar ondanks alle info op Internet zou ik ook graag wat meningen uit de praktijk horen....! Wat ik b.v. op 't oog had is een Canon S40, maar ik ben er niet zeker van of de opslagcapaciteit hiervan uitbreidbaar is (kan hierover niets vinden). "Eisen" v.w.b. de camera: - Prijs zo rond de 500 Euro - Bestandsformaat JP(E)G (zal bij de meeste 't geval zijn) - Software geschikt voor Win ME - Eventueel uitbreidbare opslagcapaciteit Bij voorbaat dank voor de moeite!! Groet, Ton
Link naar reactie
De site voor digitale camera's bij uitstek is [url]http://www.steves-digicams.com/[/url] (met ook een uitgebreide review van de canon powershot S40) Ikzelf heb een SONY DSC S75 (3,1 megapixels, rond de 1000 euro) en ben er zeer tevreden van. Als je voor een model kiest moet je zeker in de review kijken of de camera goet overweg kan met alle lichtomstandigheden. Dan heb ik het vooral over de automatische mode, zeker als je die camera wilt aanschaffen ter vervanging van een gewoon fototoestel. Bij 500 euro heb je misschien wel geen perfect fototoestel voor fotobewerking, maar met foto's daarvan kan je als amateur ook zeer mooie dingen maken. Fotobewerking zal wel niet je hoofddoelstelling zijn, want dat gebeurt meestal met ongecomprimeerde bestanden. Naar het schijnt zijn SONY digicams een van de betere die erzijn, zoniet de beste. Nu heb ik zelf wel nog nooit gewerkt met een ander merk, maar die SONY is echt wel een prachttoestelletje. Ooit werd mij afgeraden een HP te kopen, maar ik weet dus zelf niet of een HP goed is. Wat betreft die software: ik zou het maar zielig vinden als men nog digicams verkoopt die win ME niet ondersteunt. Zoek eventueel al eens of er drivers te vinden zijn voor de digicam die je wil aanschaffen. Ik denk wel dat een digicam van rond de 500 euro sowieso een uitbreidingsmogelijkheid heeft. Als het echt is om kiekjes te maken raad ik je aan om een iets goedkoper model te kopen en zo wat geld over te hebben voor een geheugenkaart. Mijn digicam bvb heeft standaard maar 8mb, wat amper 5 jpg foto's betekent op de hoogste resolutie. Voor 1 enkele ongecompimeerde foto op hoogste resolutie is 8mb zelfs te klein.
Link naar reactie
Sony is niet de beste. Er zijn zat andere fabrikanten die net zo goed zo niet beter en goedkoper camera's leveren. Enkele goede fabrikanten zijn :Canon, Minolta, Fuji, Olympus en Sony zoals je misschien al gezien had zijn de meeste van deze leveranciers, leveranciers die ook gewone camere's (die met een rolletje). Erg belangrijk is dat je van te voren weet WAT je precies verwacht van je camera en dat je je goed laat voorlichten. Onthoudt ook dat er extra uitgaves nodig zijn bij aanschaf van een digitale camera (kaart/stick met grotere opslagcapaciteit,batterij oplader en oplaadbare (NiMH) batterijen (1600mAh of hoger is aan te raden)
Link naar reactie
SONY is mogelijk niet de beste, maar met een SONY ben je er wel zeker van dat je kwaliteit en gebruiksgemak hebt. De info lithium batterij bvb is echt zeer handig: 60 minuten opladen betekent 60 minuten gebruiken, + dat de resterende tijd van de batterij veel nauwkeuriger wordt weergegeven dan andere. Kijk gewoon op steves-digicams welke digicam voor jouw de beste zal zijn.
Link naar reactie
Dat zal er sowieso wel opzitten denk ik, maar kijk ook voor een goed LCD scherm. Zo kan je de mijne instellen voor zon, niet gewoon lichter of donkerder maken, maar echt iets waardoor het goed zichtbaar wordt in de zon. Zie de review op steves-digicams. Voor de rest zijn er natuurlijk altijd nog kleine dingen die voor jou van groot belang kunnen zijn, zoals de lens (hoeveel zoom, optie tot andere lenzen), goede flits (+ eventueel externe flits), gemakkelijke bediening, snelheid (hoe vlug een foto genomen wordt), optie voor kleine filmpjes, gewicht en grootte,... Daarvoor zijn de reviews dus.
Link naar reactie
[quote:542d33696c="Rumaro"]Het aller(?)belangrijkste: neem er eentje met accu. Ik kan met mijn Sony 2 uur foto's maken. Met batterijen ?. 10 minuten ?. (met schermpje AAN!)[/quote:542d33696c] Ik kan met gebruik van batterijen in mijn Olympus 2100 ultra zoom net zolang zoniet langer plaatjes schieten het is gewoon een kwestie van GOEDE batterijen zoals de OPLAADBARE NimH 1600/NimH 1800 en NIET de gewone alkaline batterijen want die trekken het idd niet en die NiMH batterijen zijn heel wat goedkoper dan de veel te duur geprijsde spullen van SONY.
Link naar reactie
[quote:b77136887d="juul"]Met batterijen zal ie wel gewone batterijen bedoelen, je weet wel, van die ronde ofzo (waarvan je er 4 in een gameboy steekt bvb) Nu denk ik wel dat iedere digicam over een accu zoals rumaro het bedoelt beschikt, zeker in een prijsklasse van 500 euro, dus daar zou ik me dus geen zorgen over maken[/quote:b77136887d] Dit is dus niet waar :( . Vaak krijg je gewoon een niet oplaadbaar batterypack die met een beetje mazzel een paar uurtjes meegaat. Bovendien verschilt het batterijverbruik per camera.
Link naar reactie
[quote:0620cdd893="lion"]Rumaro: Een accu is ook een batterij (en omgekeerd)! Wat bedoel je precies: NiMH i.p.v. NiCa?? Groet, Ton[/quote:0620cdd893] NimH is een nieuw type batterij je hebt ze in verschillende soorten en maten zoals de AA en AAA penlites. de 'kracht van deze batterij wordt weergegeven in mAh hierbij geldt hoe hoger hoe beter. Je hebt al een setje van 4 1800mAh inclusief lader voor 25 euro voor info meer info check de link : http://net.info.nl/ci/601/nicd.html
Link naar reactie
Ik heb zelf een Fuji 2800Z, kost rond de €500,00 heeft een 6 x optische en 3 x digitale zoom. [i:943d83018e][b:943d83018e]Dat zie je niet veel[/b:943d83018e][/i:943d83018e] Verder zaten er batterijen bij die na 3 uur leeg waren het is dus aan te bevelen om minimaal 1800 NiMh (2 setjes) en een goede lader erbij te nemen, dan sta je nooit droog. suc6 met je aankoop Foto genomen met deze camera. [img:943d83018e]http://home.wanadoo.nl/bajnoksag/plaatjes/water.jpg[/img:943d83018e]
Link naar reactie
SONY is duur ja, maar een lithium batterij is echt wel zeer handig, zoals ik eerder al beschreven heb. Bajnok, het is 3x optisch en 6x digitaal. Net zoals mijn SONY DSC-S75. Ik gebruik enkel de optische zoom (carl zeiss lens, een van de beste die er zijn) aangezien bij digitale zoom het beeld vager wordt. Je kan evengoed die digitale zoom toepassen in bvb photoshop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...