Ga naar inhoud

"Onvindbaar" Aztech modem.


Aanbevolen berichten

Onlangs heeft mijn Dell Dimension serieuze problemen gegeven. Waarschijnlijk door een foutieve voeding is, op de floppy drive na, ALLES onder garantie vervangen, ook het moederbord. Echter, het modem blijft nu weer problemen geven. Het wordt WEL herkend door Windows98 na een herplaatsing en de software is goed geinstalleerd. Echter, Windows en Girotel blijven zeggen dat er helemaal geen modem is en de modemtest geeft slechts foutmeldingen. Indien ik in Apparaatbeheer dubbelklik op het modem, dan verschijnt er: Aanroepen van EnumPropPages in modemui.dll is mislukt. Wie weet eventueel raad? Ook de helpdesk van Dell weet tot op heden geen raad hiermee. Ik heb de soft-en hardware al talloze malen her-geinstalleerd, telkens met dezelfde resultaten. :evil:
Link naar reactie
Welke Dell dimension heb je ? Een ouder type volgens mij. Hij probeert een hardware-call via een enumeratiemodule te maken en dat programma zit in dat dll-bestandje. Vermoedelijk is dit bestandje corrupt of op een corrupte plaats op Hdd. Beginnen met scandisk en defrag, dan die dll-file ergens desnoods van een andere computer vandaan halen en d'rop kopieren (letop: verschil in een 9x of NT-based OS). Er vanuit gaand dat het een softwarematige fout is. Dell-diagnostics al gedraaid ? In BIOS plug&play-OS uitzetten, voordat je die draait. Suc6 Groet, A
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor de reactie! Het is een Dimension XPS T500. Overigens, het modem is, vanwege deze klacht, apart vervangen. Maar de fout bleef, het modem is dus naar alle waarschijnlijkheid in orde. Dell Diags32 inderdaad al gedraaid, OS plug en play staat uit. De Diags32 test geeft wonderwel aan dat alles correct draait! Het geeft alle baud rates aan. Meldt vervolgens geen fouten. Wel enige fouten in de DVD/ROM en CR-RW drives maar dat kon volgens de Dell helpdesk geen kwaad. (?) Mijn volgende computer wordt dus een Mac! En dat is al snel. Wim.
Link naar reactie
Is het 'vervangende' moederbord van hetzelfde type ? Zo niet, dan moet je wellicht de chipset drivers opnieuw installeren. Zit het modem in hetzelfde slot als op het 'oude' mobo ? Start eens op in 'safe' mode en kijk dan eens onder apparaatbeheer. Meerdere modems 'geinstalleerd ? Alles weggooien en opnieuw laten detecteren. B.t.w. Aztech maakt zelf geen modems. Ze maken gebruik van Motorola, Connexant en PCTel chips. Welk type is het ? Andere / nieuwere drivers geprobeerd ? [url]http://www.aztech.com/drivers_main.htm[/url] Zijn er verschillen in de COM settings van dit mobo t.o.v. het 'oude' ? Waar b.v. een PCtel modem absoluut niet tegen kan is het in/uitschakelen van je onboard COM poort(en). Verder gevonden op [url]http://support.microsoft.com[/url]: The problem described in this article can also occur if an incorrect version of the Umdm16.dll file is installed in the Windows\System folder. If this occurs, rename the Umdm16.dll file and then extract a new copy of the file from your original Windows disks or CD-ROM.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...