Ga naar inhoud

SOHOware NUB100 netwerkadapter vertraagt HD?


Aanbevolen berichten

Ik heb heb het idee dat mijn systeem traag is. Met Nero test ik de stationssnelheden, en die liggen maximaal rond de 25.000 kB/sec. Wanneer ik alle aansluitingen loshaal (behalve muis, toetsenbord en moinitor) haal ik snelheden van maximaal 37.000 kB/sec !!!!! Wanneer ik alle randapparaten weer aansluit en weer test, blijkt dat mijn SOHOware NUB100 netwerkadapter de "boosdoener" is. Deze adapter hoort bij mijn kabelmodem. De fabrikant levert geen drivers, aangezien deze adapter door XP pro wordt ondersteund. Kan iemand hier iets zinnigs over roepen?
Link naar reactie
er vanuitgaande dat de NIC de boosdoener is. PCI NIC kopen (realtek = geodkoopst, beter is 3com = nat. duurder) - PC opschroeven en erin duwen en kijken wat er dan gebeurt. Kan zijn dat je ISP je MAC-adres van de NIC vastklokt als dat zo is kan je dat in XP wel oplossen. Als dat t geval meld t maar effe, vertel ik je wel hoe je eea kan "omzeilen"
Link naar reactie
Ik denk niet dat hij zich beledigd voelt. Om het misschien even iets te vertalen: ------------------------------------------------- Je moet een nieuwe netwerkkaart kopen. Het mag een realtek zijn, maar een 3com is beter, maar ook duurder. Elke netwerkkaart heeft een uniek adres dat heet het Mac-adres. Misschien dat je internet provider (ISP) het adres van de netwerkkaart vasthoud. In dat geval moet je nog even contact opnemen dan zal ik je vertellen hoe je dit kunt omzeilen. -------------------------------------------------
Link naar reactie
[quote:29914fc51a="Schiplap"]Je voelt je hoop ik niet beledigd als ik zeg dat ik er geen snars van begrijp? Ik denk te begrijpen dat je het over een netwerkkaart hebt?[/quote:29914fc51a] beledigd, :lol: welnee sorry als t niet "begrijpelijk" overkomt. :oops: Zijn voor mij allemaal standaard thermen en heb er helemaal niet aan gedacht dat t voor een "leek" (niet verkeerd bedoeld :wink: ) onbegrijpelijk overkomt. verder hoef ik niet veel meer uit te leggen, WISJA heeft t al vereenvoudigd :wink: voor de volledigheid :) NIC = Network Interface Card / Netwerkkaart ISP = Internet Service Provider / je internet provider mzl :P
Link naar reactie
Er zit nog verschil tussen het IP-adres en een Mac-adres. Het Mac-adres is dus een adres dat in princiepe al in de fabriek in de netwerkkaart wordt gezet. Het IP-adres krijg je vaak van je Internet provider toegewezen en dat kan inderdaad soms veranderen. (het Mac-adres veranderd nooit) Nu is het dus zo dat wanneer je een andere netwerkkaart plaatst je misschien niet meer op internet kan doordat je Internet provider het nieuwe Mac adres niet meer herkend. Ik dat geval (wat ik nog eigenlijk nooit heb meegemaakt) moet je de verbinding vernieuwen. Dan gaat de Internet provider (de server waarmee je verbinding maakt) je een nieuw IP-adres geven aan de hand van je Mac-adres. Maar zoals ik al zei komt dit volgens mij maar weinig voor (?). Je kan dus waarschijnlijk prima vervangen en dan is het probleem opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...