Ga naar inhoud

Kan geen defragmentatie en scandisk doen op 2e harddisk 40


Aanbevolen berichten

ik bezit een pII 300-met c: als bootdisk 6,4 giga en windows me/nl,onlangs heeft men een tweede harddisk ingebouwd van 40 giga,deze staat als tweede harddisk d:kan normaal scandisk en defrag doen op mijn bootdisk c: maar niet op mijn nieuwe 2de d:drive waarop ik al aardig wat programmas heb opstaan,bij een poging om een schijfcontrole scandisk uit te voeren krijg ik volgende melding-schijfcontrole kan niet worden voortgezet omdat dit station vergrendeld is door een andere toepassing,sluit het programma en of wacht totdat het is beeindigd, start daarna schijcontrole opnieuw. bij een poging om te defragmenteren krijg ik volgende melding-kan dit station niet defragmenteren omdat het station is vergrendeld door een schrijfhulpprogramma,sluit de hulpprogrammas af die dit station mogelijk vergrendeld en probeer het station vervolgens opnieuw te defragmenteren id-nr:defrag00105 bij deze laatste zo ik niet weten om welk schijfhulpprogr. het zou gaan. ik heb al een aantal zaken geprobeerd met ctl alt del heb ik alle op de achtergrond draaiende prog.afgesloten,dit helpt niet daarna ben ik in veilige modus opgestart, helpt eveneens niet ik zie geen mogelijk meer om mijn 2de schijf d: te defragmenteren of te scannnen nb:mijn harddisks zijn niet ingedeeld in partities heb ook een poging gedaan om via mc affee uttilities (disk tune)te defragmenteren dan krijg ik volgende melding -unable to attain a volume lock on drive d: wat kan ik nog verder doen,en kan iemand mij helpen a.u.b
Link naar reactie
[quote:e6be461257="derby"]ik bezit een pII 300-met c: als bootdisk 6,4 giga en windows me/nl,onlangs heeft men een tweede harddisk ingebouwd van 40 giga,deze staat als tweede harddisk d:kan normaal scandisk en defrag doen op mijn bootdisk c: maar niet op mijn nieuwe 2de d:drive waarop ik ... [/quote:e6be461257] Hmm? Heb je de D: schijf op de secondary IDE zitten, of als slave op de primary IDE? Verder, werkt de IDE controller okay? Dus geen vraagtekens/uitroeptekens op Apparaatbeheer onder Systeem op het Configuratiescherm? Verder heb je de boel niet in 16 bits compatibiliteits mode draaien? Dit is te zien onder Prestaties onder Systeem op het Configuratiescherm.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...