Ga naar inhoud

harde schijf vervangen door nieuwe zonder gegevensverlies


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn hd vervangen door een andere omdat schijf niet meer betrouwbaar is en wil alle gegevens overzetten, zodat ik niet alles opnieuw moet installeren en gelijk weer aan de slag kan. Hoe pak ik dit het beste aan? Wat heb ik er voor nodig, wat is de juiste volgorde? Het is een schijf van 40GB dus te groot voor een backup op cd's. Wie kan mij adviseren :o
Link naar reactie
[quote:a95745f80d="Wisja"]Koop de nieuwe harde schijf en hang de schijf die je nu al hebt als slave aan de kabel. Zet van de slave alle software over naar de master. Klaar.[/quote:a95745f80d] Nou klaar...? Ik dacht het niet. Als het hier de Boot drive 'C:' betreft lukt het zo niet, wat dacht je van de verborgen bestanden, en de systeem bestanden die op dat moment door Windows in gebruik zijn ? die worden niet mee gekopieerd. Wat in het geval van een Boots drive 'C:' wel lukt is de nieuwe HDD aansluiten op een vrije controller master of slave (maakt niet uit) daarna Drive image van Powerquest of Norton Ghost gebruiken om je oude partitie over te zetten naar de nieuwe HDD. Daarna HDD's omruilen en dan lukt het wel. :wink:
Link naar reactie
Je hebt gelijk, ik kom nog uit het oude dos ;-) Daar zette ik alles gewoon om van verborgen naar normaal (klopt is een extra handeling die niet is vermeld). Dan kan ik alles gewoon overzetten. Dan de hd's omruilen en bij mij had ik geen problemen. Norton Ghost of drive Image zijn denk ik zeker makkelijker, maar kosten ook geld.
Link naar reactie
Met kopiëren krijg je nooit het Master Boot Record op je nieuwe schijf, dus dat zou ook niet zijn gelukt. Met Ghost of Drive Image zal het wel kunnen, maar zorg er wel voor dat je niet de [i:9bfd047bdb]partitie[/i:9bfd047bdb] overzet, maar de gehele disk. Anders wordt het MBR niet meegenomen en heeft de nieuwe schijf geen bootsector. Is natuurlijk ook wel weer anders op te lossen, maar toch.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...