Ga naar inhoud

Lockups en crashes in 3d


Aanbevolen berichten

Als eerste mijn systeem: - MSI K7T Turbo 2 - AMD XP 1800+ - 384mb SDRam (1x128 pc100 + 1x256 pc133) - MSI Gef. 4 Ti 4400 - Creative SoundBlaster!Live - RealTek 100/10 Mbit netwerk kaart - Razer Boomslang + software (Razer Costumizer) - Windows XP Professional Mijn probleem: Als ik ook maar iets met 3d doe (3D Mark 2001Se bijv.) crasht mijn computer (blauw scherm i.p.v. reboot) of hij zit helemaal vast. Het vreemde is dat in het begin dit niet zo was, de eerste paar dagen na een verse winxp install werkte alles perfect, niks crashte. Maar na ongeveer een week nu, crasht ie bij de meeste spellen... Ik heb de nieuwste Via drivers, detonators en andere drivers voor alles, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Wel heb ik nog een andere opmerking hierbij: als ik mijn computer uit zet en er iets uithaal of inzet (laatst IDE kabels losgehaald om iets te pakken en weer terug te zetten later) dat mijn geluidskaart niks meer doet en hij zegt dat ie niet goed geïnstalleerd is e.d. Boot ik vervolgens met de winxp cd en doe in het reparatie menu de commando's -Fixboot en -Fixmbr (master boot sector dus) dan doet mijn geluidskaart het weer perfect. Een tijdje geleden kreeg ik van iemand het advies dat mijn geheugen misschien kapot was, toen heb ik de 256mb eruit gehaald en toen liep alles ook weer goed, toen ik vervolgens een nieuwe 256mb kreeg en er inzette, werkte alles nog perfect, maar weer na een tijdje begonnen de problemen weer... Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, of adviezen? Bij voorbaat dank, -Feiko
Link naar reactie
Nee, dit zijn de dingen die gefixt zijn: 1. This is the AWARD(r) BIOS release. 2. This BIOS fixes the following problems of the previous version: -Support AMD XP 2200+ (K7T Turbo2 only) -Fixed AMD XP 1700+ misdisplay issue. -Update OnBoard Promise BIOS to support 160G HDD 3. 2002/07/01 dus dat hoeft niet, misschien doe ik 't ook wel als ik problemen blijf krijgen, maar in de eerste plaats niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...