Ga naar inhoud

Edimax broadband router en xp


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag. Is er iemand die weet hoe ik een Edimax Broadband router BR-6104 werkend krijg met xp. Ben nu al een tijd bezig maar krijg hem niet ge installeerd. Er zit alleen een hand leiding voor eerdere versies bij van windows maar niet voor xp dus. Als er dus iemand is die mij kan helpen graag en al vast bedankt. Groetjes jan34
Link naar reactie
Dat is niet zo heel moeilijk. Je hoeft in XP namelijk niets in te stellen. Wat je moet doen staat wel degelijk goed in de handleiding. (heb er zelf meerdere van geinstalleerd) Om te beginnen moet je de kabel van de modem in de juiste poort doen. Er zijn er 2 en het hangt af van of je een cross-cable gebruikt of niet. Als je die goed hebt aangesloten dan kun je de megeleverde kabel (kortje kabertje) aansluit aan de PC (aan je netwerkkaart) en dan het andere eind in Poort 1 (achter op de router). Dan moet je zorgen dat je netwerkinstellingen op Automatisch IP-adres verkrijgen staat. Dit kan je instellen bij de netwerkinstellingen. (staat ook in het boekje) Zodra je alles heb aangesloten en je PC opnieuw hebt opgestart moet je naar internet-explorer gaan. Type in de adresbalk het volgende: 192.168.2.1 (en dan enter) Dit is bij al die routers de standaard instelling om in het beheer gedeelte te komen. Zodra je daar bent moet je het 1 en ander gaan instellen om je internet werkende te krijgen. Kijk hiervoor wel in het boekje want om dat uit te leggen voor elk type verbinding een beetje teveel gevraagd. Tot slot raad ik je nog aan om de nieuwste firmware update te downloaden (staat ook in het boekje). Tevens moet je niet vergeten om een wachtwoord in te stellen voor de router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...