Ga naar inhoud

Vind geen IDE drives


Aanbevolen berichten

Gisteren is mijn computer vast gelopen, en na een reset wou hij niet meer opstarten. Geheugen wordt gecontroleerd, daarna verschijnt in het scherm dat hij op zoek is naar de ide delen, en dat was het (lampje op floppy drive brand). De bios is niet berijkbaar. Waar kan dit aan liggen? (voeding 12V is 12.66V, kan dat kwaad?) Heb de zoekfunctie gebruikt, met de termen 'opstarten' en 'ide'. Maar tussen de resultaten niets kunnen vinden. Bvd, Edwin.
Link naar reactie
Zoals igg al aangeeft, systeem resetten. Meestal zit er daarvoor ook een jumper op het moederbord, tenminste op de mijne dan :-?. Verder helpt het door het systeem erg kaal te configureren, dus zonder de harde schijf en zo. Controleer ook even of er toevallig een voedingskabel niet goed zit. Ik heb een Gigabyte mobo die niet opstart als een CD-Rom speler wel op een IDE kabel is aangesloten maar niet met een voedingskabel, vandaar :-?. Soms is het vastlopen een toevalstreffer. Soms is er toch wel iets aan de hand maar kun je er nog een tijdje mee voort hobbelen. Ik zit hierbij bijvoorbeeld te denken aan een slechte harde schijf. Maarre, waar ik met name in geïnteresseerd ben, is wat je op het moment van de crash (en een tijdje daarvoor) gedaan hebt? Gesleuteld aan de computer? Een programma geïnstalleerd? Aan het gamen ...
Link naar reactie
Bedankt, maar het antwoord is ondertussen gevonden. De harde schijf is beschadigd geraakt. :cry: Blij dat er nog garantie op zat (9 maanden oud). Nogmaals, bedankt allemaal. Edwin. Wat ik gedaan had? denk niet dat het er iets mee te maken heeft, maar ongeveer een half uur voor de crash heb ik de nieuwste kazaa (1.7.2) geinstalleerd. En vanaf dat moment begon de computer raar te doen. (denk dat het toeval is).
Link naar reactie
[quote:9d5f9c9758="E gozeling"]De harde schijf is beschadigd geraakt. :cry: Blij dat er nog garantie op zat (9 maanden oud).[/quote:9d5f9c9758] Een defecte schijf is mij dit jaar al tweemaal overkomen :cry:. [quote:9d5f9c9758="E gozeling"]ongeveer een half uur voor de crash heb ik de nieuwste kazaa (1.7.2) geinstalleerd. En vanaf dat moment begon de computer raar te doen.(denk dat het toeval is).[/quote:9d5f9c9758] Inderdaad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...