Ga naar inhoud

Max lengte voor seriele kabel


Aanbevolen berichten

Wat is de maximale lengte die men weet van seriele kabel 9 pin's Ik moet een verbinding maken tussen een prosessor computer (alpro) en een gewone PC via de seriele poort alleen ze staan iets van 30 meter uit elkaar. ik heb nog een doos netwerk kabel staan, als ik die zelf nou eens soldeer dacht ik zo... of is dat weer verkeerde kabel. op de doos staat 1000 bps en die andere doos staat 100 bps. is dat goeie kabel ???? wie kan het mij vertellen????
Link naar reactie
Je kunt vaak wel langer dan de officiele specificaties. Het wel eens met een parallelle kabel van een meter of acht gewerkt, terwijld die maar twee mogen zijn. Heb hier ook nog een serieële van een meter of tien, vijftien liggen. Werkt wel, maar is storingsgevoelig. Werkt soms gewoon wel, en soms gewoon niet. 30 meter lijkt me wel erg lang, maar je kunt het natuurlijk uitproberen. Kun je trouwens niet gewoon een netwerkje aanleggen? Met utp kabel speelt het probleem dan veel minder, 30 m is dan makkelijk haalbaar.
Link naar reactie
ik zou met lievde nog een computer op mijn netwerkje willen aan sluiten maar het is nou eenmaal geen normale pc en het is ook geen laptop. het is een processor computer ik noem het The Black Box. hij heet alpro en hij hoort bij de melkstal. ja wij melken koeien thuis en het apparaatje houd presies bij hoeveel liters de dames geven nu krijgen wij binnen kort een progje die weer op die black box is aan te sluiten. zo dat we ook wat meer grafiekjes van de damens kunnen krijgen. omdat de black box alleen maar een LCD display heeft wat er niet beter uit ziet als een grote reken machine gaan we dat zeker doen. maar de black box staat in het werknemers kantoor en de computer in het hoofd kantoor 30 meter verder en we willlen de weknemers niet in het hoofd kantoor hebben omdat die hun vieze schoenen nooit uit doen. vandaar. maar zijn er ook geen versterkers of zo iets?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...