Ga naar inhoud

Western digital => raar probleemke


Aanbevolen berichten

Raar probleem met mijn nieuwe HD Oorspronkelijk werkte mijn systeem met een seagate van 60 giga. Ik heb nu m'n nieuwe HD ontvangen (ene da'k gewonnen heb :wink: ), nl een WD 120gb/8mb cache. De seagate die als master stond, heb ik als slave geplaatst (ja, ook het jumperke) De nieuwe WD als master (inderdaad, ook het jumperke), beide op de primary IDE. Als ik de pc opstart vindt het BIOS het volgende: primary master: WDC WD1200JB of zoiets primary slave: diene seagate sec master : 32x10x Da's dus normaal, inderdaad. Ik heb dan via partition magic die nieuwe HD gepartitioneerd. 1 primary of wa is't weer, om als BOOT disk te gebruiken, + nog 2 extended partities. Nog altijd geen probleem. Ik kan nu via mijn seagate winXP opstarten en daar zie ik een nieuwe HD, met 3 partities. Ik kan ze alle 3 gebruiken, dus de HD werkt normaal. Toch niet :o Als ik de PC met alleen de western digital als primary master wil opstarten lukt dit niet. Het BIOS detecteerd geen enkele HD (die seagate is losgekoppeld, zowel IDE als powercable). En als hij iets vindt (na ongeveer 20 sec.) stopt hij daar, na het zoeken van de IDE kanalen. Begrijpen wie begrijpen kan :o :o :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...