Ga naar inhoud

Vereerd "Capacity" van een Hard Disk


Aanbevolen berichten

Eerst verliep alles normaal. Ik heb in een computer een tweede harde disk ingebouwd (een gebruikte), met behulp van FDISK de Logical Disk en de twee bestaande partities verwijderd, de gehele volume (6150 kb) aan een partitie toegekend, computer uitgeschakeld, in DOS opgestart en de nieuwe disk (D:) geformatteerd. FDISK heeft alle handelingen (zoals altijd) zonder protesten uitgevoerd en ik ben met Esc uitgestapt. Bij het opstarten zag ik, zoals verwacht, dat de nieuwe drive was D: WDC AC26400B (32.02S32). Windows 98SE start duurde duidelijk langer dan normaal en Norton Disk Doctor (vervanger van DiscScan) melde: Drive D: Norton Disk Doctor cannot continue testing this drive. In My computer zag ik de drive D: en ik kon naar schrijven en ook lezen zoals altijd. Toen ik naar Proporties keek stond daar Capacity: 12.572.344.340 bytes ! In Control Panel / System / Device Manager / Disk Drives / := This device is working properly. ScanDisk D: stopt bij 785.449 of 1.543.710. Sinds dit “ongelukje” blijft Windows bij het sluiten hangen. En ik ben ten einde raad. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik het kan rechtzetten?
Link naar reactie
Bij Western Digital website kan je tools daarvoor downloaden om: - diagnose - Low level format uit te voeren enz... Misschien je computer nog aan een BIOS-update toe (flashen, eigen risico) maar check eerst 's je BIOS-settings, LBA modes e.d. En dan met FDISK opnieuw aan de gang. Support voor grote schijven inschakelen en opnieuw partitie 100 % toekennen. Dan kijken of het gaat werken. Als je WindowsXP draait, dan zal DMA niet automatisch bij IDE-schijven die als SLAVE zijn ingesteld, correct zijn ingesteld. Kijk ook daar naar: oplossing www.tweakxp.com en dan naar performance-tweaks. Daar staat een verhaaltje over. Suc6 Aswin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...