Ga naar inhoud

SB Audigy of SB Live! Platinum


Aanbevolen berichten

Ik heb binnenkort weer een klein bedrag beschikbaar voor een upgrade en ik wil wel van mijn SB 128 af. Een Audigy zou een logische keuze zijn, echter voor relatief weinig meer (45 euro) zie ik een Soundblaster Live! Platinum 5.1 staan. Is dit misschien een betere keuze? Die Live drive lijkt me wel handig voor LAN's (handig met volume en koptelefoon) en je hebt op die kaart zeker vergulde pluggen wat bij de Audigy OEM's hier in de stad niet zo is. Nu weet ik dat een Audigy beter geluid geeft in games, echter ik heb hier geen 4point surround systemen, maar een gewone versterker met daarachter 2 speakers. Het meest wat ermee wordt gedaan is 192kb MP3 afluisteren en regelmatig een gewone game waarbij ik eigenlijk nooit het sound opties menu in duik. En misschien dat ik in de winter na een grote upgrade de pc wil gebruiken als DiVX/DVD afspeel pc. Dus is zo'n "oude" maar goed uitgeruste kaart misschien intressanter dan de nieuwe OEM? Hopelijk wat gebruikers ervaringen, want mijn oor kent niet meer dan een SB 128 en een uit het jaar kruik voorloper van de Platinum serie (SB AWE 64 Gold).
Link naar reactie
Ik heb de soundblaster live! platinum 5.1 ook, maar als je de LiveDrive eenmaal hebt doe je er toch bijna nix mee. Mijn microfoon zit toch altijd achterin de computer, en als ik eens een keer wat aan wil sluiten dan draai ik de kast wel even om. Alleen de LiveDrive heeft wel Optische digitale in- en uitgangen, dat is toch wel een beetje ideaal als je een minidisk recorder hebt. maja, ik heb mijn minidisk recorder verkocht... :-?
Link naar reactie
Toch als je die EUR 45,- wel kan uitgeven heb je iets voor in de toekomst. Wie weet ga je toch wel die live-drive gebruiken voor je minidisc-speler of misschien is die audio-uit toch wel makkelijker dan steeds naar de achterkant van de PC gaan. Ik denk dat wanneer je die paar EURO meer wilt uitgeven je dat best kan doen. Spijt zul je er denk ik niet van hebben. Tenzei je natuurlijk op een lanparty een leuke dame (?) tegenkomt en dan geen geld meer hebt voor een cola :wink:
Link naar reactie
[quote:2a1fc5fcc2="Speedy"]Ik heb nog niks gekocht (krijg begin volgende maand m'n geld pas), maar ik blijf neigen naar de Audigy door enthousiaste geluiden in m'n omgeving. Van de andere kant krijgt die Acoustic Edge wel hele mooie cijfers en is hij net zo duur. Maar ik heb nog ff te twijfelen :lol:[/quote:2a1fc5fcc2] als ik de reviews zo lees, is de audigy beter met mp3 enzo en de Edge voegt wat toe bij games. Maar de EAX HD (ofzo) schijnt ook er mooi te zijn. Red Dragen is zeer te spreken over zijn audigy, slashhead minder ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...