Ga naar inhoud

CD-R afsluiten


Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag een cd aan het branden geweest met wat documentjes, maar deze cd kan ik niet of nauwelijks lezen in de cd brander. Nu weet ik wel dat je de cd moet afsluiten om deze ook in een normale cd-drive te kunnen afspelen. Maar ik ga natuurlijk niet een CD-R afsluiten als er maar een paar MB opstaat. Dat is zonde. Ik heb gehoord dat het ook kan liggen aan het merk CD-R's dat je gebruikt. Sommige merken schijn je wel te kunnen afspelen en bekijken in je brander als deze nog niet is afgesloten. Misschien heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb een Philips brander op 24 voudige snelheid.
Link naar reactie
Dat heeft niets te maken met afsluiten van de CDR. Als je deze als multisessie brandt, dan kun je deze gewoon uitlezen en naderhand weer aanvullen met nieuwe bestanden. Het afsluitverhaal gaat wel op voor audio-cd's. Als je deze niet afsluit zijn ze niet af te spelen op een cd speler. Wel kun je naderhand nieuwe audiotracks toevoegen. Lees je de cdr in de brander of in de cd rom speler? Mogelijk, dat oudere types cd rom spelers minder accuraat uitlezen en moeite hebben met cdr's. Ook een combinatie van een bepaald merk cdr en merk brander kan van invloed zijn. Zo klikte het niet tussen mijn Philips brander en Mmore cdr's. Ondervinding is toch de beste leermeester. Succes in de strijd, Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...