Ga naar inhoud

Nieuwe computer


Aanbevolen berichten

Mijn vader gaat binnenkort mee doen aan een pc-prive project va z'n werk en nou wilde ik weten welke pc ik waar het beste kan kopen. Ik kan redelijk om gaan met computers, maar van hardware weet ik nog niet zo veel af dus ik wil graag jullie help. Het budget ligt tussen de 2000 en 3000 euro De pc is bedoeld voor spelletjes en heeft dus een snel werkgeheugen nodig en een stevige grafische kaart. (welke?) De processor wordt in ieder geval een pentium IV . Verder hoorde ik ook nog iets over dat als een computer boven de zoveel mHz zit je een speciaal soort werkgeheugen nodig hebt om de computer op zijn volle snelheid te laten draaien. Zoals ik al zei ben ik zelf niet zo'n techneut dus het liefst zetik hem niet zelf in elkaar. Verdere tips voor eventuele hardware zijn van harte welkom.
Link naar reactie
Inderdaad, de Radeon 9700 is weer flink sneller als een gf4 ti 4600 en dan zeker met dingen als FSAA en Anisotropische filtering aan. Waarom wordt het iig een P4? AMD XP processoren zijn ook erg goed. Ga je toch voor de P4 met dat budget neem dan geen DDR geheugen maar Rimm geheugen dus een mobo met de I850 chipset, is weer ff sneller. Kijk op de shopsurvey van www.tweakers.net voordat je bij een winkel besteld!
Link naar reactie
Sowieso is het niet handig een P4 met ander geheugen dan Rambus (RIMM) te nemen, dacht ik. Maar dat kost wel. Als je toch gaat prijsknabbelen, neem dan liever een Athlon XP met een flinke sloot DDR-geheugen (512 MB?). Heeft maar één mij bekend nadeel t.o.v. de P4, en dat is hitte (dus grotere koeling nodig, dus luidruchtiger - maar dat is op te lossen met een iets duurdere, stille koeling). Wat die grafische kaarten betreft: laat je niet gekmaken. De allernieuwste zijn altijd de allersnelste, maar ook de aller aller duurste, en ze zijn in een mum van tijd verouderd. Toen ik de mijne kocht, was de GeForce chipset net uit - ik heb de eerste Asus-kaart met DDR-geheugen (32 MB). Kenners zeggen nu: hopeloos verouderd, want vele, vele malen trager dan bijvoorbeeld de GeForce ti 4600. Dat laatste is waar - en toch kan ik er nog vrijwel alle nieuwe spellen op draaien, zij het dat ik niet altijd alle grafische opties open kan gooien. Waarmee ik maar wil zeggen: die Radeon is vast prachtig, maar je kunt beter een 'oudere' kaart kopen die nu voor veel minder geld in de winkel ligt en voorlopig nog heel erg goed dienst zal doen. Tegen de tijd dat die dan echt verouderd is (kon nog wel eens meevallen), is ook die Radeon al lang uit de mode.
Link naar reactie
[quote:7690a3286f="Voxen"]Wat die grafische kaarten betreft: laat je niet gekmaken. De allernieuwste zijn altijd de allersnelste, maar ook de aller aller duurste, en ze zijn in een mum van tijd verouderd. Toen ik de mijne kocht, was de GeForce chipset net uit - ik heb de eerste Asus-kaart met DDR-geheugen (32 MB). Kenners zeggen nu: hopeloos verouderd, want vele, vele malen trager dan bijvoorbeeld de GeForce ti 4600. Dat laatste is waar - en toch kan ik er nog vrijwel alle nieuwe spellen op draaien, zij het dat ik niet altijd alle grafische opties open kan gooien. Waarmee ik maar wil zeggen: die Radeon is vast prachtig, maar je kunt beter een 'oudere' kaart kopen die nu voor veel minder geld in de winkel ligt en voorlopig nog heel erg goed dienst zal doen. Tegen de tijd dat die dan echt verouderd is (kon nog wel eens meevallen), is ook die Radeon al lang uit de mode.[/quote:7690a3286f] Niet mee eens. Een snelle kaart nu gaat natuurlijk langer mee dan een trage kaart nu kopen. En de Radeon 9700 zal niet veel duurder zijn dan wat een ti-4600 nu kost (rond de 400 euro). De prijs van de Radeon waar ze het in de reviews over hebben is 400 dollar.
Link naar reactie
Ik ben het volkomen met "Voxen" eens. Die Radeon 9700 (snel, sneller, snelst en toen nog veel sneller) moet nog officieel gereleased worden, binnenkort welliswaar maar ik zou zeker niet naar de winkel hollen om een kaart te kopen waar je eigenlijk niet meer van weet dan van horen zeggen. Een tip (als het mag) probeer nooit voorop te lopen in computerland, want dan loop je nogal eens tegen een miskoop aan, ik spreek uit ervaring. Als je eens wist hoe vaak ik bij systemen geroepen wordt waarvan men veel te hoge verwachtingen heeft, en dat alleen maar omdat de mensen te impusief tot aanschaf over gaan van weer een nieuwe kaart, of PC die nog sneller en beter zou zijn. Neem genoegen met echt door het grote publiek gekozen matariaal, en ga niet zomaar op de bladen af, die worden vaak gesponsort door dit soort hardware ontwikkelaars, en dat komt de opjectiviteit niet ten goede. Geef je ogen en oren de kost en informeer bij de mensen met knowhow, dat kan je veel geld schelen en een kat in de zak. :wink:
Link naar reactie
Ik sluit me volledig bij Zocor aan. Vooral een belangrijk punt, dat vaak vergeten wordt: alle geweldige nieuwe hardwaremogelijkheden betekenen helemaal niets als er geen software wordt uitgebracht die er gebruik van maakt. Dat geldt zeker voor grafische kaarten (wat is er ooit met PowerVR gebeurd?), maar ook voor andere 'nieuwe' onderdelen; de P4 bijvoorbeeld kan theoretisch veel meer dan hij nu in de praktijk zal laten zien, simpelweg omdat de software er (nog?) niet op is ingericht. De redenering 'hoe eerder je koopt, des te langer gaat het mee' is niet echt verstandig, volgens mij. Immers, bij vrijwel iedere hardware-introductie wordt een idioot hoge prijs gevraagd van hen die per se bij de eerste serie users willen horen (denk aan de mensen die de eerste PS2's hebben gekocht - voor meer dan het dubbele van de huidige prijs). Als je dan nagaat dat die eerste lading vrijwel altijd aan kinderziektes leidt (drivers die nog ge-finetuned moeten worden bijvoorbeeld) en dat de spellen die er gebruik van maken nog uit moeten komen, zie ik geen enkele reden om zo snel een gloednieuwe kaart te willen kopen.
Link naar reactie
[quote:b1c7f4211f="D3ZAYN"]zijn er winkels waar je een computer zelf kan samenstellen? dus zelf grafische kaart, geluidskaart en RAM en hoeveel GB zal ik nemen?[/quote:b1c7f4211f] Zat, check de shopsurvey weer op tweakers. Ik persoonlijk heb goede ervaringen met www.eynstein.nl maar die hebben geen I850 bordjes. Iedere goede webwinkel kun je een pc samenstellen, welke onderdelen is alleen afhankelijk van wat je in het assortiment hebben. Welke OS ga je draaien, voor Win XP zou ik minimaal 512 mb kopen
Link naar reactie
Die beredenering klopt niet. Misschien als je je beperkt tot het draaien van office applicaties. Maar neem nu een P4 2,53 die proc is duurder dan de Radeon 9700 terwijl juist de grafische kaart ervoor zorgt dat je de nieuwste spellen flitsend snel kunt spelen met alle opties op hoog niveau en FSAA met aniso. Hij vroeg toch om info voor een game PC toch niet een suffe internet of office bak? Wat moet je anders met een P4 ?!? oh ja, maakt je internet sneller :lol: :lol: :lol: Of dan kun je nog sneller naar de laatste cellen scrollen van je Excel documentje 8)
Link naar reactie
Game pc he? [color=darkred:65f57890c8]Videokaart[/color:65f57890c8]: Snel erg belangrijk bij Games, snelste binnenkort leverbaar is de Radeon 9700 pro, gf4 ti-4600\4400 is ook snel [color=brown:65f57890c8]HardeSchijf[/color:65f57890c8]: 2 maal een 7200 toeren Hd's in een Raid opstelling [color=darkblue:65f57890c8]Kast[/color:65f57890c8]: Goede grote stevige kast met fans, bv Antec Geheugen: 512 mb dram [color=indigo:65f57890c8]Moederbord[/color:65f57890c8]: Intel I850 chipset en onboard raid controller [color=green:65f57890c8]Geluidskaart[/color:65f57890c8]: bv. SoundBlaster Audigy [color=red:65f57890c8]DVDrom[/color:65f57890c8]: 16 speed van bv Liteon of Toshiba [color=olive:65f57890c8]Brander[/color:65f57890c8]: minimaal 24x LiteOn (beste prijs\kwaliteit) [color=indigo:65f57890c8]Monitor[/color:65f57890c8]: minimaal een 17" www.hardware.info heeft een review of in de nieuwe C!T staat een review van een aantal van die dingen [color=darkred:65f57890c8]Processor[/color:65f57890c8]: P4 net hoeveel je er aan wil uitgeven. en nog wat losse dingen als toetsenbord, muis modem of netwerk kaart (afhankelijk van je internet verbinding) Ga dat maar eens samenstellen bij een PC-winkel (en neem een gf4-ti4600 als richtprijs omdat de R9700 er nog niet is) bv bij http://www.comptechworld.nl die hebben erg veel Het is ff veel werk om alles uit te zoeken, maar dan kun je wel trots zijn op je pc 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...