Ga naar inhoud

aansluiten brander


Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag bezig geweest met aansluiten van mijn brander. Het is wel een werk zeg. Hij werkt nog niet. Als ik de computer open dan zie ik maar een zo'n IDE aansluitpunt zitten. En die zit op de helft van die platte kabel. Er moeten er toch nog twee zitten, omdat ik alleen een harde schijf en een DVD speler heb aangesloten? Welke voedingskabel moet ik trouwens gebruiken. Ik zie namelijke een aantal kabels zitten die nergens ingestoken zijn. Wat een gefrummel is dat zeg. Alles is zo krap in die kast.
Link naar reactie
Je hebt 2 IDE poorten waar 1 kabel inpast. Op elke kabel zitten twee aansluitingen. Ik zou een master apparaat op het einde doen. Als je veel van Harddisk wilt gaan branden moeten de HD en de CDRW niet op dezelfde kabel. Ik neem aan dat je weet hoe je master en slave moet in stellen op de betreffende apparaten. Voedingskabel maakt niet uit. Als ie maar past. :)
Link naar reactie
[quote:ceac72df2a="Compu"] Welke voedingskabel moet ik trouwens gebruiken. Ik zie namelijke een aantal kabels zitten die nergens ingestoken zijn.[/quote:ceac72df2a] Dat maakt volgensmij niet zoveel uit, buiten dat het een rood, zwart, zwart, geel- kabeltje moet zijn. Dan is het alleen nog de jumpers goed zetten en een ide-kabel aansluiten en branden maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...