Ga naar inhoud

Plaatsing insteekkaarten rekening houdend met IRQ's etc.


Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment de volgende insteekkaarten naast me computer liggen: - Pinnacle PCT Rave PCI kaart - Creative Soundblaster Live! CT4760 PCI En in me computer zitten: - Intel(R) PRO 100/management adapter PCI - Abit Siluro GF2 MX T400 AGP Ik ga de kaarten zo in me computer zetten dat ik geen dubbele irq's krijg. Nu heb ik het volgende gehoord: 1. Je kunt het beste de kaarten die het meeste aangesproken worden een zo laag mogelijk IRQ geven, dus een PCI slot geven dat dicht mogelijk bij het AGP slot zit. 2. Zet Soundblaster Live! niet in 3e PCI slot 1. Het lijkt me dat ik na de videokaart de netwerkkaart het meeste aanspreek want ik zit meer op internet dan ik muziek afspeel of games speel. Dus kan ik dan beter netwerkkaart dichterbij de videokaart plaatsen dan andere kaarten??? en daarna snd kaart? en als laatste tv-kaart? klopt dat? 2. IK hoorde van iemand, en ik kan nauwelijks geloven dat het waar is. Maar ik vraag toch fff na, mag ik Soundblaster live! kaart in 3e PCI slot doen? Of kan ik dan problemen krijgen?
Link naar reactie
Op je eerste vraag, je geluidskaart wordt vaak aangesproken (althans hier de hele dag), maar het is juist aan te raden om die zo ver mogelijk van je videokaart te plaatsen ivm storingen. Voor de rest lijkt het mij ook een fabeltje want heb er nog nooit van gehoord. Heb hier juist minimaal 2 PCI slots vrij voor de koeling van de videokaart en daaronder 3 kaarten naast elkaar gestoken. Levert hier geen problemen op. Het is vaak toch even spelen met kaarten voor je een goed werkende setup hebt, zeker met iets als een Videobewerkingskaart of TV kaart.
Link naar reactie
Okee bedankt voor je antwoord Speedy. Ja ik weet dat het altijd wel fff klooien is met die kaarten. Vanwege o.a. IRQ's en mij was het ook al bekend van dat gedeelde IRQ van het 1e PCI slot met AGP slot. Maar wat ik uit jou informatie veder kan opmaken zou voor mij indeling als volgt moeten zijn: AGP slot: VIDEOKAART 1e PCI: ............ 2e PCI: ETHERNETKAART 3e PCI: TV-KAART 4e PCI: SOUNDKAART 5e PCI: ............ Dit is dus de beste volgorde voor mij? En dan kan ik eventueel nog als er dubbele IRQ-bezetting is, alle kaarten 1 PCI slot naar onder doen of bv alleen soundkaart 1 naar onder doen. Iig als de volgorde maar videokaart, ethernetkaart, tv-kaart, soundkaart blijft toch? En om nog fff terug te komen op het aanspreken van de soundkaart: ik gebruik die kaart hoofdzakelijk om mp3'tjes af te spelen die ik gedownload heb, ik speel eigenlijk nooit een spel. Ja alleen heeeeeeel soms. Dus dan is het zeker verstandig om die kaart zo laag mogelijk te plaatsen klopt dat?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...