Ga naar inhoud

Waarom kan ik geen 8cm cd´s branden=


Aanbevolen berichten

Ik heb een Plextor 12/10/32A brander met de nieuwste firmware 1.10. Deze brand alles, behalve 8 cm cdr/rw. Ik gebruik Nero 5582 en die geeft bij medium info netjes aan dat het een 193Mb schijfje is en dat hij leeg is. Als ik hem wil branden gaat de simulatie goed maar bij het echte branden geeft hij aan "no seek complete". Ik heb schijfjes gebruikt van verschillende merken en gebruik WinXP-prof en Win2K. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Link naar reactie
Daar heb je op zich wel weer gelijk in. Ik heb nog even doorgezocht: [url=http://www.plextor.com/english/support/faqs/faq_products.html#3inch_minis]All Plextor drives will read 8 cm/3" discs, all our current CD-RW drives starting with the PlexWriter 8/4/32 will write to 8 cm/3" discs. For best results we recommend lower write speeds, such as 2X and 4X.[/url] Dus die ondersteuning zou er moeten zijn. Tegelijk zegt Nero over jouw foutmelding: [url=http://www.ahead.de/en/content/helptool/358.htm]In many cases this error message only appears if the CD Writer can't handle the CD-Rs you are using.[/url] In diezelfde uitleg staat overigens ook dat er gevallen bekend zijn waarbij DMA inschakelen voor de brander uiteindelijk heeft geholpen - dus dat zou je kunnen proberen.
Link naar reactie
Hoi. Wat ook wel wil helpen is de eigen brander optie in XP uitschakelen, bijkomend voordeel is dat Nero ook sneller reageert. Ga als volgt te werk: Klick met je rechter muistoets op "Deze Computer" en kies Beheren. Klick in de linker marge op het plusje bij "Services en Toepassingen" de opties in dat gedeeldte ontvouwen zich. Kies "Services" door erop te klikken. Zoek naar de regel "COM-Service voor IMAPI cd branders" ga erop staan met de muis en selecteer deze regel, klick op de rechter muistoets en kies "eigenschappen" er verschijnt nu een menu met ongeveer in het midden de optie "Opstarttype" kies in het menu balkje ernaast voor "Uitgeschakeld" en klaar ben je. Succes :)
Link naar reactie
Tja - dan begint het nu wat duister te worden. Ik denk dat ik nu maar eens zou proberen wat het ding doet met een ander brandprogramma, als je er aan kunt komen. Dan weet je in elk geval of het een hardware- of software-probleem is. Dat laatste is niet ondenkbaar - Nero heeft in het verleden al laten zien dat niet iedere 'verbeterde' versie even gunstig is voor alle oudere branders. Wat je ook kunt proberen is een oudere Nero-versie gebruiken, maar dan moet je wel eerst de nieuwere versie grondig deïnstalleren. Als het met bijvoorbeeld WinOnCD ook niet lukt, kan het je brander zijn (ik lees hier en daar dat Plextor wel degelijk vaker problemen heeft met 8 cm cd's) of de cd's die je gebruikt, of de combinatie van die twee. Daar kom je dan alleen achter door verschillende cd's uit te proberen, ben ik bang.
Link naar reactie
[quote:c7956f394b="Bosje"][quote:c7956f394b="plextor"]plextor geeft drie jaar garantie dus eff bellen. of maar meteen een LiteOn kopen :lol: :lol: :lol: :lol: fikt alles :P :P :P[/quote:c7956f394b] Heb je soms andelen in Lite-On,? :wink: Overloper :wink:[/quote:c7956f394b]Heb je soms andelen in Lite-On nee dat niet . maar € 160,00 voor een plexwriter daar koop je drie liteon branders voor. dan zegt drie jaar garantie ook niet veel. liever dan elk jaar een nieuwe brander dan drie jaar een oude plexwriter. die niet eens 8cm cd's kan fikken
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn Plextor kon ook geen 8cm cd'tjes branden. Sterker nog, hij zag ze helemaal niet. Nero bleef maar volhouden dat er geen cd in de writer zat. Ik heb ermee leren leven en toen eenmaal m'n (scsi) Plextor het begaf (uiteraard na de garantietermijn) heb ik maar een IDE Liteon gekocht. Werkt prima.....ook met 8cm cdtjes. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...