Ga naar inhoud

[XP] No Device Detected


Aanbevolen berichten

Dag volk, Keb nog een probleem. Ik weet niet wat er met de computer is gebeurd, maar mijn cd-rom en cd-writer worden niet meer gedecteerd. CD-Writer = Samsung SW-224 DVD/CD-ROM = Hitachi GD-2500 Wij hebben de pc met elk apparaat afzonderlijk opgestart. Master/Slave hebben wij al geprobeerd. Geen van beide (C) werkt ook niet. Wij hebben al verschillende IDE-kabels geprobeerd. Ook hebben wij de standaard instellingen in de BIOS. Kan iemand ons daarbij helpen? :) Thx in Advance
Link naar reactie
[quote:cd6a3eb7d0="yoleri"]Dag volk, Keb nog een probleem. Ik weet niet wat er met de computer is gebeurd, maar mijn cd-rom en cd-writer worden niet meer gedecteerd. CD-Writer = Samsung SW-224 DVD/CD-ROM = Hitachi GD-2500 Wij hebben de pc met elk apparaat afzonderlijk opgestart. Master/Slave hebben wij al geprobeerd. Geen van beide (C) werkt ook niet. Wij hebben al verschillende IDE-kabels geprobeerd. Ook hebben wij de standaard instellingen in de BIOS. Kan iemand ons daarbij helpen? :) Thx in Advance[/quote:cd6a3eb7d0] eerst een paar vragen anders schiet het niet op :) Zie je ze wel in het BIOS staan tijdens het opstarten (in het zwarte Dos scherm) ? En wat voor operating system gebruik je XP of XP Pro? Heb je iets veranderd ? (b.v een brander progje verwijderd of geïnstalleerd) Is het plotseling gebeurt nadat het eerst wel heeft gewerkt ? Nou dit moet wel genoeg zijn lijkt me :wink:
Link naar reactie
[quote:05aaf8cdaf="yoleri"] Bios-scherm zie ik wel. Alles stond en staat nog steeds op de default-instellingen. Groeten[/quote:05aaf8cdaf] De vraag was niet of je het bios scherm zag, maar of daar de dvd en cdrom in stonden. (primari master/slave, secundair master/slave) Pri-master is waarschijnlijk hdd. wat zijn de andere (volgens het bios scherm?
Link naar reactie
Hey, ik had het samen met Yoleri geprobeerd. Het is een Samsung CD-ReWritable MODEL SW-224 (deze heb ik net gekocht) en een Hitachi GD-2500 DVD-rom (deze is standaard bijgeleverd bij mijn Packard Bell Platinum systeem met XP-pro) Hij detecteerd de Hitachi niet (ook niet als apart aangesloten) en de Samsung ook niet (ook niet als apart aangesloten) :evil: . Als ik tot morgen geen oplossing heb breng ik em gewoon terug. Thx.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...