anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 ik heb daar 2 maand geleden iets online gekocht, maar steeds niet ontvangen. Mailen helpt zo te zien niet meer. Ik heb enkele keer antwoord gekregen. (niet meer in stock, server gecrasht, in onderweg,...) Ik heb wel 125 € gestort op hun rekening. Nog iemand daar iets gekocht ? Moet een nederlands bedrijf zijn. thx alvast Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 Ik ken het niet en ik trap natuurlijk een open deur in: 1e keer noooooooit vooruit betalen maar altijd onder rembours. Na gebleken betrouwbaarheid kan je bij een volgende order evt vooruit betalen om de laatste pennys te besparen. Kost bij deze toko €4,- extra.......... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 Heb je het vrijwillig gestort? Dan is er niets meer aan te doen. Een eenmalige incasso waartoe je via internet opdracht hebt gegeven, kun je wel ongedaan maken met behulp van een onrechtmatige incassoprocedure. Ze hebben nl. nooit je handtekening gekregen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 heb gestort na een email, 'k heb wel nog het bewijsje en hun mails. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 t'is misschien ook omdat ik van belgie ben... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 Inderdaad denk ik niet dat je dat nog terug kan draaien. Je heb het inderdaad zelf overgemaakt. Ik zou wel blijven proberen. Tot slot kun je proberen hun post adres te achterhalen en ze een soort van dreig-brief sturen. Soms helpt het, maar gebruik het wel als laatste oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 http://www.tweakers.net/shopsurvey/2445 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 tja het is een postbus adres, dat wist ik al. Dus wel niet echt veel tevreden klanten als ik de berichten op tweakers lees. Merde ! Wat voor een sukkelwinkel. Als ik zo zou werken met mijn klanten.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 [quote:05ab3dd710="Wisja"]Inderdaad denk ik niet dat je dat nog terug kan draaien. Je heb het inderdaad zelf overgemaakt. Ik zou wel blijven proberen. Tot slot kun je proberen hun post adres te achterhalen en ze een soort van dreig-brief sturen. Soms helpt het, maar gebruik het wel als laatste oplossing.[/quote:05ab3dd710] ben het hier mee eens, een pittige brief wil nog wel eens helpen. als je lid bent van de consumentenbond kun je die btw ook eens opbellen/inlichten. voor het kopen via internet geldt een hele waslijst aan regels voor de leverancier (weet de consumentenbond wel). Als een leverancier zich niet aan een van deze regels houdt, kun je op grond daarvan de koop ontbinden en dient hij je je geld terug te geven. Maar ja, als ze je niet terwille zijn, wordt het lastig geld terug te krijgen, procederen voor € 125 is praktisch onmogelijk.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 Heb je al eens de beoordeling van de PriceWatch op Tweakers.net bekeken voor dit bedrijf ? http://www.tweakers.net/shopsurvey/2445 Ik denk dat het je nu wel duidelijk word... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2002 [quote:111124b80f="jackdegek"] ben het hier mee eens, een pittige brief wil nog wel eens helpen. als je lid bent van de consumentenbond kun je die btw ook eens opbellen/inlichten. voor het kopen via internet geldt een hele waslijst aan regels voor de leverancier (weet de consumentenbond wel). Als een leverancier zich niet aan een van deze regels houdt, kun je op grond daarvan de koop ontbinden en dient hij je je geld terug te geven. Maar ja, als ze je niet terwille zijn, wordt het lastig geld terug te krijgen, procederen voor € 125 is praktisch onmogelijk....[/quote:111124b80f] Ik ben lid van de consumentenbond en heb hetzelfde gehad, nou ja, bijna hetzelfde, uiteindelijk leverden ze toch. Maar ik had het al wel bij de consumentenbond neergelegd en hier is het antwoord: [quote:111124b80f="Consumentenbond"] U heeft het recht een overeenkomst te ontbinden indien uw tegenpartij in verzuim is. Uw tegenpartij is juridisch in verzuim nadat ze een fatale levertermijn (dus bv. levering op 10 juli) hebben overschreden of bij een vermoedelijke levertermijn (dus bv. het wordt geleverd binnen een week) pas nadat u ze schriftelijk in gebreke heeft gesteld en ze daarin een uiterlijke leverdatum stelt en die termijn wordt overschreden. Dus op dat moment heeft u niet het recht de betaling te storneren als u ze niet van te voren schriftelijk in gebreke heeft gesteld. Wat ik u wil aanraden is om de internetleverancier schriftelijk in gebreke te stellen en ze daarin een termijn te gunnen voor het leveren van uw kabels (bijvoorbeeld 2 weken) geeft u echter wel ook in uw brief een uiterlijke datum aan, zoals bijvoorbeeld 24 juli 2002, heeft de leverancier niet voor die datum geleverd dan kunt u de overeenkomst ontbinden en dan kunt u de betaling storneren. Geeft u dan ook in uw brief aan dat indien zij niet binnen de gestelde termijn leveren u de overeenkomst ontbindt. De overeenkomst ontbinden betekent voor u dat u de goederen niet meer wilt ontvangen en dat u dan ook te betaling terug kunt vorderen. Indien u nu de betaling laat storneren zonder schriftelijke in gebrekenstelling handelt u juridisch niet correct. [/quote:111124b80f] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen