Ga naar inhoud

iemand ervaring met computerwinkel.com ?


Aanbevolen berichten

[quote:05ab3dd710="Wisja"]Inderdaad denk ik niet dat je dat nog terug kan draaien. Je heb het inderdaad zelf overgemaakt. Ik zou wel blijven proberen. Tot slot kun je proberen hun post adres te achterhalen en ze een soort van dreig-brief sturen. Soms helpt het, maar gebruik het wel als laatste oplossing.[/quote:05ab3dd710] ben het hier mee eens, een pittige brief wil nog wel eens helpen. als je lid bent van de consumentenbond kun je die btw ook eens opbellen/inlichten. voor het kopen via internet geldt een hele waslijst aan regels voor de leverancier (weet de consumentenbond wel). Als een leverancier zich niet aan een van deze regels houdt, kun je op grond daarvan de koop ontbinden en dient hij je je geld terug te geven. Maar ja, als ze je niet terwille zijn, wordt het lastig geld terug te krijgen, procederen voor € 125 is praktisch onmogelijk....
Link naar reactie
[quote:111124b80f="jackdegek"] ben het hier mee eens, een pittige brief wil nog wel eens helpen. als je lid bent van de consumentenbond kun je die btw ook eens opbellen/inlichten. voor het kopen via internet geldt een hele waslijst aan regels voor de leverancier (weet de consumentenbond wel). Als een leverancier zich niet aan een van deze regels houdt, kun je op grond daarvan de koop ontbinden en dient hij je je geld terug te geven. Maar ja, als ze je niet terwille zijn, wordt het lastig geld terug te krijgen, procederen voor € 125 is praktisch onmogelijk....[/quote:111124b80f] Ik ben lid van de consumentenbond en heb hetzelfde gehad, nou ja, bijna hetzelfde, uiteindelijk leverden ze toch. Maar ik had het al wel bij de consumentenbond neergelegd en hier is het antwoord: [quote:111124b80f="Consumentenbond"] U heeft het recht een overeenkomst te ontbinden indien uw tegenpartij in verzuim is. Uw tegenpartij is juridisch in verzuim nadat ze een fatale levertermijn (dus bv. levering op 10 juli) hebben overschreden of bij een vermoedelijke levertermijn (dus bv. het wordt geleverd binnen een week) pas nadat u ze schriftelijk in gebreke heeft gesteld en ze daarin een uiterlijke leverdatum stelt en die termijn wordt overschreden. Dus op dat moment heeft u niet het recht de betaling te storneren als u ze niet van te voren schriftelijk in gebreke heeft gesteld. Wat ik u wil aanraden is om de internetleverancier schriftelijk in gebreke te stellen en ze daarin een termijn te gunnen voor het leveren van uw kabels (bijvoorbeeld 2 weken) geeft u echter wel ook in uw brief een uiterlijke datum aan, zoals bijvoorbeeld 24 juli 2002, heeft de leverancier niet voor die datum geleverd dan kunt u de overeenkomst ontbinden en dan kunt u de betaling storneren. Geeft u dan ook in uw brief aan dat indien zij niet binnen de gestelde termijn leveren u de overeenkomst ontbindt. De overeenkomst ontbinden betekent voor u dat u de goederen niet meer wilt ontvangen en dat u dan ook te betaling terug kunt vorderen. Indien u nu de betaling laat storneren zonder schriftelijke in gebrekenstelling handelt u juridisch niet correct. [/quote:111124b80f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...